Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

+8
Shivaaya
BG
Arya
Kusum
Sima
Ashmit
rani_1983
Jyotish
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Jyotish vr aug 01, 2008 9:10 pm

Wie van jullie bezoekt er weleens de mandir of een kerk en hoevaak ga je dan en wat brengt het jou of is er iets dat ontbreekt??

Ikzelf ben in verschillende mandirs geweest zowel arya als sanatan en kom ook nog weleens in de kerk en moskee
persoonlijk vind ik met name dat de mandirs de afgelopen jaren sterk vooruit zijn gegaan er word nu ook vaker nederlands gesproken zodat mensen die de hindoestaanse taal ook de boodschap meekrijgen.

in de arya samaadj mandir werden er zelfs discussies georganiseerd over bepaalde onderwerpen daaruit kon je op maken hoe de mensen er zelf tegen aankijken en de pandit gaf dan aan wat er in de boeken (Veda's) staat en hoe je dit het best in de praktijk kunt brengen dit trekt ook meer jongeren aan. Ook viel me op dat er steeds meer nederlanders naar de mandir kwamen toen er nederlands gesproken begon te worden.

Nu is de vraag hoe ervaren jullie het???
Jyotish
Jyotish

Man
Aantal berichten : 54
Leeftijd : 41
Location : den haag
Points : 17
Registration date : 31-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van rani_1983 vr aug 01, 2008 10:03 pm

1x toen me mausie 1 dag jag ging houden
rani_1983
rani_1983

Vrouw
Aantal berichten : 1656
Leeftijd : 40
Location : utrecht
Points : 5742
Registration date : 17-09-07

http://www.modrani.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Jyotish vr aug 01, 2008 10:10 pm

rani_1983 schreef:1x toen me mausie 1 dag jag ging houden

en wat vond je ervan ben je nog wel eens terug gegaan en zoniet waarom
niet???
Jyotish
Jyotish

Man
Aantal berichten : 54
Leeftijd : 41
Location : den haag
Points : 17
Registration date : 31-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Ashmit vr aug 01, 2008 10:25 pm

ik ben geweeest en ik heb meteen zin om nooit meer te gaan, jezus die pandiet (zie vorige topic) en de mensen waren vreselijk!!
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Sima vr aug 01, 2008 11:28 pm

Mijn moeder is fervent mandir ganger hier in Enschede. Ik ga regelmatig. Meestal zitten er meer oudere dan jongere mensen, jammer genoeg. Ik ga niet altijd eerlijk gezegd. Ik doe het als ik innerlijke rust nodig heb. Voor de rest zorg ik dat ik thuis doe wat ik nodig bevind.
De mandir hier is simpel en eenvoudig en gewoon zoals het hoort te zijn. Ondanks dat hier best een grote gemeenschap aan Hindoes woont, komt er slechts een vast clubje opdraven.
Mandirs moeten absoluut blijven voor onze kinderen in de toekomst... Very Happy

Sima

Vrouw
Aantal berichten : 355
Leeftijd : 115
Location : Nowhere
Points : 0
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van rani_1983 vr aug 01, 2008 11:46 pm

Jyotish schreef:
rani_1983 schreef:1x toen me mausie 1 dag jag ging houden

en wat vond je ervan ben je nog wel eens terug gegaan en zoniet waarom
niet???

ben niet nog een keer geweest, kom eigenlijk nooit in een mandir
rani_1983
rani_1983

Vrouw
Aantal berichten : 1656
Leeftijd : 40
Location : utrecht
Points : 5742
Registration date : 17-09-07

http://www.modrani.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Ashmit vr aug 01, 2008 11:51 pm

Ik denk dat ik ook naar een mandir moet gaan ergens verder, dus niet perse Randstad, al heb ik maar eentje bezcht en dat was bagger@@
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Kusum za aug 02, 2008 4:28 am

Ik ga ook weleeens naar mandir en het doet me goed
je kom tot rust
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Arya za aug 02, 2008 1:18 pm

Jyotish schreef:Wie van jullie bezoekt er weleens de mandir of een kerk en hoevaak ga je dan en wat brengt het jou of is er iets dat ontbreekt??

Ikzelf ben in verschillende mandirs geweest zowel arya als sanatan en kom ook nog weleens in de kerk en moskee
persoonlijk vind ik met name dat de mandirs de afgelopen jaren sterk vooruit zijn gegaan er word nu ook vaker nederlands gesproken zodat mensen die de hindoestaanse taal ook de boodschap meekrijgen.

in de arya samaadj mandir werden er zelfs discussies georganiseerd over bepaalde onderwerpen daaruit kon je op maken hoe de mensen er zelf tegen aankijken en de pandit gaf dan aan wat er in de boeken (Veda's) staat en hoe je dit het best in de praktijk kunt brengen dit trekt ook meer jongeren aan. Ook viel me op dat er steeds meer nederlanders naar de mandir kwamen toen er nederlands gesproken begon te worden.

Nu is de vraag hoe ervaren jullie het???

welke arya samaj mandir is dit. lijkt me wel eens leuk om te bezoeken.
Arya
Arya

Man
Aantal berichten : 563
Leeftijd : 55
Location : den haag
Points : 0
Registration date : 24-10-07

http://aryasamaj.forumwise.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van BG za aug 02, 2008 3:28 pm

Ashmit schreef:Ik denk dat ik ook naar een mandir moet gaan ergens verder, dus niet perse Randstad, al heb ik maar eentje bezcht en dat was bagger@@
Jullie zijn vrijwel allemaal; jonge, ontwikkelde, gezonde mensen. Degene die in de tempels komen kunnen je liefde en wijsheid vast wel gebruiken. Als hun aanpak je niet aanstaat, keer ze de rug niet toe.
Help ze om de mandirs huizen van God te maken, die licht en liefde uitstraalt.
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Jyotish za aug 02, 2008 5:49 pm

BoerGosh schreef:
Ashmit schreef:Ik denk dat ik ook naar een mandir moet gaan ergens verder, dus niet perse Randstad, al heb ik maar eentje bezcht en dat was bagger@@
Jullie zijn vrijwel allemaal; jonge, ontwikkelde, gezonde mensen. Degene die in de tempels komen kunnen je liefde en wijsheid vast wel gebruiken. Als hun aanpak je niet aanstaat, keer ze de rug niet toe.
Help ze om de mandirs huizen van God te maken, die licht en liefde uitstraalt.

Boergosh hier ben ik het zooo mee eens wij als jongeren moeten elkaar en andere motiveren de kennis en de kracht die ons geloof bied is zo groot en als wij er niks mee doen zou dat echt zonde zijn en ik denk dat met jou redenatie ook de kloof tussen de oudere generatie en die van nu een stuk kleiner kan worden.

en arya wat betreft die mandirs zijn het (ASRE: Arya Samaadj Regio Eindhoven en Vaidiek Samaadj Nijmegen)
ik hoop dat niemand boos word dat ik deze namen vermeld?
Jyotish
Jyotish

Man
Aantal berichten : 54
Leeftijd : 41
Location : den haag
Points : 17
Registration date : 31-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Shivaaya za aug 02, 2008 9:10 pm

Ik bezoek weleens een Mandir, ook wel een kerk.
Shivaaya
Shivaaya

Vrouw
Aantal berichten : 87
Leeftijd : 74
Location : Noord-brabant
Points : 0
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van $H@KTI zo aug 03, 2008 12:41 am

Ik ga soms wel eens,maar dan heb ik ook geen zin meer om erna te gaan,want de meeste mensen doen paap in het huis van God zonder dat ze het zelf beseffen!!!
Lopen te liegen,zelfs te drinken en ghoss te eten net buiten de deur en vervolgens komen ze binnen om te bidden dit is niet een keer dat ik heb gezien,maar al vaker.

Ik bid liever vanuit mijn hart dan weet ik dat met goeie intentie,s gebeurd dan dat ik naar een plek ga waar mensen me gaar aankijken als ik doe wat ik moet doen en reactie geef op hoe mensen het doen!!! Rolling Eyes
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Misz S wo okt 22, 2008 9:53 pm

Ik ga zelf zelden naar een mandir..ik heb van huis uit geleerd dat bhagwan zelf overal is..en dat je niet per se naar mandir hoeft te gaan om tot bhagwan te bidden..dat kan je vanuit elke plek doen..

Ook heb ik geleerd..dat je ouders een vorm van bhagwan zijn..en dat hun verzorgen etc. ook een vorm van devotie is en een vorm van pooja etc..

Wat ik zelf vind van dit alles..ben het ermee eens dat je ouders een vorm van bhagwan zijn..zij maken je tot wat je bent..wat je er verder mee doet ligt in je eigen handen..net als god de wereld en mensen en dergelijke heeft geschapen..maar wat er verder gebeurd en alles ligt in de handen van mensen etc. zelf..
Je hoeft niet per se naar mandir te gaan om bhakti te doen of je tot god te wenden..ik doe het liever op me eigen kleine bescheiden manier..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Ashmit wo okt 22, 2008 10:05 pm

as zondag Gitales, ik wacht er met SMART vier weken op!!! Kan niet wachten!!!!
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Parvati wo okt 22, 2008 10:59 pm

Jyotish schreef:
BoerGosh schreef:
Ashmit schreef:Ik denk dat ik ook naar een mandir moet gaan ergens verder, dus niet perse Randstad, al heb ik maar eentje bezcht en dat was bagger@@
Jullie zijn vrijwel allemaal; jonge, ontwikkelde, gezonde mensen. Degene die in de tempels komen kunnen je liefde en wijsheid vast wel gebruiken. Als hun aanpak je niet aanstaat, keer ze de rug niet toe.
Help ze om de mandirs huizen van God te maken, die licht en liefde uitstraalt.

Boergosh hier ben ik het zooo mee eens wij als jongeren moeten elkaar en andere motiveren de kennis en de kracht die ons geloof bied is zo groot en als wij er niks mee doen zou dat echt zonde zijn en ik denk dat met jou redenatie ook de kloof tussen de oudere generatie en die van nu een stuk kleiner kan worden.

en arya wat betreft die mandirs zijn het (ASRE: Arya Samaadj Regio Eindhoven en Vaidiek Samaadj Nijmegen)
ik hoop dat niemand boos word dat ik deze namen vermeld?

Ik deel ook BoerGosh's mening. Helpen en kennis delen zouden het moeten zijn en niet de rug toekeren.
Parvati
Parvati

Vrouw
Aantal berichten : 131
Leeftijd : 65
Location : Shristhi
Points : 0
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Aryan wo okt 22, 2008 11:02 pm

Wij hebben hier helaas geen mandir...

Ik ben voor het eerst in mijn leven naar een mandir geweest toen ik in India was! Echt geweldig!
Aryan
Aryan

Man
Aantal berichten : 402
Leeftijd : 35
Location : The Netherlands
Points : 45
Registration date : 10-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van $H@KTI wo okt 22, 2008 11:28 pm

In jouw stad hebben ze wel een mandir Shocked
Ga maar googlen dan vindt je hem zeker Smile
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Aryan wo okt 22, 2008 11:37 pm

$H@KTI schreef:In jouw stad hebben ze wel een mandir Shocked
Ga maar googlen dan vindt je hem zeker Smile

Uhmm niet dat ik weet hoor?

Vroeger was er een Shiv mandir ofzo ergens, maar die is er niet meer.
Nu is er af en toe op een zondag ergens een bijeenkomst. Dat noem ik geen mandir Wink
Aryan
Aryan

Man
Aantal berichten : 402
Leeftijd : 35
Location : The Netherlands
Points : 45
Registration date : 10-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Misz S do okt 23, 2008 11:48 am

Aryan schreef:Wij hebben hier helaas geen mandir...

Ik ben voor het eerst in mijn leven naar een mandir geweest toen ik in India was! Echt geweldig!
In het buitenland heb ik ook veel mandirs bezocht..zoals in mauritius..sri lanka en suriname..
Daar hangt echt een hele andere en mooiere sfeer dan hier in Nederland wanneer je naar een mandir gaat..

Ik kan het niet echt uitleggen..maar daar zijn de mensen meer betrokken en oprecht heb ik het idee in hun devotie naar bhagwan toe..weet natuurlijk niet of het echt zo is..maar het lijkt daar wel zo..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van $H@KTI vr okt 24, 2008 12:07 am

Misz S schreef:
Aryan schreef:Wij hebben hier helaas geen mandir...

Ik ben voor het eerst in mijn leven naar een mandir geweest toen ik in India was! Echt geweldig!
In het buitenland heb ik ook veel mandirs bezocht..zoals in mauritius..sri lanka en suriname..
Daar hangt echt een hele andere en mooiere sfeer dan hier in Nederland wanneer je naar een mandir gaat..

Ik kan het niet echt uitleggen..maar daar zijn de mensen meer betrokken en oprecht heb ik het idee in hun devotie naar bhagwan toe..weet natuurlijk niet of het echt zo is..maar het lijkt daar wel zo..
Ja in het buitenland heb je vaak mooie Mandirs in Suriname,maar ook in Brazilie of Argentinie en diverse andere plekken waar ik ben geweest.
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Misz S vr okt 24, 2008 1:56 pm

$H@KTI schreef:Ja in het buitenland heb je vaak mooie Mandirs in Suriname,maar ook in Brazilie of Argentinie en diverse andere plekken waar ik ben geweest.
Sjow die landen wil ik zeker nog een keer bezoeken in mijn leven..heb zelf al enkele mooie landen bezocht..mooiste vond ik toch echt Mauritius..
Maar naast de mandirs..bezoek ik ook graag andere tempels..zoals boedha tempels en zo..die vind ik ook prachtig om te zien allemaal..het mooiste in zule landen vind ik wel de eenheid die heerst..je ziet allerlei culturen gewoon door elkaar als een big happy family samenwonen en een ieder laat elkaar gewoon in zijn waarde..echt prachtig..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van $H@KTI za okt 25, 2008 2:01 am

Misz S schreef:
$H@KTI schreef:Ja in het buitenland heb je vaak mooie Mandirs in Suriname,maar ook in Brazilie of Argentinie en diverse andere plekken waar ik ben geweest.
Sjow die landen wil ik zeker nog een keer bezoeken in mijn leven..heb zelf al enkele mooie landen bezocht..mooiste vond ik toch echt Mauritius..
Maar naast de mandirs..bezoek ik ook graag andere tempels..zoals boedha tempels en zo..die vind ik ook prachtig om te zien allemaal..het mooiste in zule landen vind ik wel de eenheid die heerst..je ziet allerlei culturen gewoon door elkaar als een big happy family samenwonen en een ieder laat elkaar gewoon in zijn waarde..echt prachtig..
Als je echte mooie Boedha tempels wilt zien dan moet je naar Maleisie gaan Smile echt super gewoon!!!
Tjaah inprincipe is elke gebedshuis het huis van GOD dus ja waarom niet!!! Very Happy
Als ik de kans krijg dan bewonder ik ze ook!!!
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir Empty Re: Wie van jullie gaat er wel eens naar de mandir

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum