Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een relatie verbreken...

2 plaatsers

Ga naar beneden

Een relatie verbreken... Empty Een relatie verbreken...

Bericht van Sima do sep 04, 2008 8:46 pm

Als u beseft dat u een problematische relatie met een zielsverwant heeft, hoe kunt u die dan verbreken? Een mogelijke manier is er goed vanuit alle hoeken naar te kijken, bij voorkeur met iemand die kundig is op het gebied van vorige levens. u krijgt dan een veel breder inzicht in de de dynamiek tussen u en uw zielsverwant, zodat u een oplossing kunt vinden. U moet wel nagaan of u niet de fout heeft gemaakt te denken dat alle relaties tussen zielsverwanten volmaakt moeten zijn.

U kunt uw relatie met die persoon misschien zelfs transformeren en daarmee veel karma dat nog tussen u bestaat, omzetten. Karma is de onveranderlijke wet van oorzaak en gevolg. Als u onvriendelijk tegen iemand doet, doet hij dat ook tegen u of u krijgt dezelfde behandeling van een derde partij. U oogst wat u zaait en daarom zal uw liefde en genegenheid jegens anderen naar u terugkeren. U moet nooit vergeten dat u voortdurend karma opbouwt en dat als u iemand slecht behandelt, u uiteindelijk met de gevolgen van uw daden te maken krijgt, later in dit leven of een volgend leven. Als u dat eenmaal weet, sluit u misschien graag een compromis met de zielsverwant die u zoveel problemen geeft, of ziet u de relatie vanuit zijn perspectief. Misschien vindt hij u net zo moeilijk. Of hij worstelt om een ongelukkige jeugd of iets dergelijks te overwinnen. U moet ook bedenken dat als u een moeizame relatie met een zielsverwant heeft, u waarschijnlijk een vorm van conflict met hem uit een vorig leven opnieuw ervaart. Als u dat nog eens in een toekomstige incarnatie wilt doormaken, moet u het probleem nu oplossen met alle mededogen dat u kunt opbrengen.

Meditatie-banden doorsnijden

1. Ga gemakkelijk en rustig zitten, aard en balanceer uzelf.

2. Zie uzelf op een favoriete plek in de natuur, en besef dat u daar volkomen veilig bent. Voor u ligt een pad, u loopt erover. U komt bij een poort. Open hem, loop erdoor en sluit hem achter u. U bent nu op een plek die heel vredig aanvoelt.

3. Schep een cirkel van beschermend licht om uzelf, wijd genoeg om u te omvatten, ook als u uw armen strekt.

4. Trek in gedachten nog een cirkel van licht op enige afstand van u. Nodig nu de andere persoon in die cirkel uit.

5. Als hij er is, praat u vol liefde over de problemen tussen u. Leg uit dat u geen banden van onvoorwaardelijke liefde doorsnijdt.

6. U begint de banden te zien die u bijeenhouden, vooral die welke moeizaam of problematisch lijken. Een van de banden kan uit prikkeldraad bestaan, wat wijst op onvermogen om dicht bij elkaar te komen, of uit hangsloten, wat op controle wijst.

7. Verbreek elke band in het midden met een zilveren schaa, trek dan de band uit uw lichaam en gooi hem in de ruimte tussen de twee cirkels. Verzegel de plek op uw lichaam met wit licht. Herhaal het proces bij de ander en verzegel de plek op zijn lichaam ook met wit licht.

8. Ga verder met het doorsnijden van banden. Sla er geen over, ook niet die uit uw rug groeien. Telkens als u een band uit uw lichaam haalt, verzegelt u de plek met wit licht.

9. Als alle banden zijn verwijderd, steekt u ze in brand zodat ze in positieve energie zijn om te zetten. Ga dichter naar de vlammen en loop erdoor, als u durft, in de wetenschap dat u niet gewond raakt.

10. Nodig de ander uit om hetzelfde te doen, maar dwing hem niet. Bedank hem voor zijn samenwerking in uw meditatie en laat hem dan gaan. Zie hoe hij weggaat.

11. Stap uit uw beschermende cirkel en loop terug langs het pad, door de poort, die u zorgvuldig achter u sluit.

12. Begin nu van af vijf terug te tellen. Bij elk getal wordt u zich langzaam bewuster van uw omgeving. Als u bij een bent gekomen, bent u helemaal wakker en terug in uw stoel.

13. Open uw ogen, rek uw armen en benen uit, wiebel met uw vingers en tenen, zodat u weer helemaal geaard bent.

bron: de spirituele gids, Jane Struthers

Sima

Vrouw
Aantal berichten : 355
Leeftijd : 115
Location : Nowhere
Points : 0
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Een relatie verbreken... Empty Re: Een relatie verbreken...

Bericht van Ashmit za sep 06, 2008 10:28 am

Als u beseft dat u een problematische relatie met een zielsverwant heeft, hoe kunt u die dan verbreken?

Soms veranderen mensen heel erg, ik heb veel goede mensen gekend totdat ze zich hoogmoedig begonnen te voelen en ze van karakter veranderden.
Ik kende iemand die echt geduldig was en erg relax, daar is op dit moment niets meer van over, sterker nog! Het is het tegenovergestelde!
Ik heb daar geen zin meer in, het doet me verder ook geen pijn. Ik heb het vaak aangekaart, maar er wordt toch niets mee gedaan, probleem word wel erkend, dat kan niet anders omdat ik recht door zee ben (op een beleefde manier), maar ik spreek met concrete omgangsvoorbeelden en daar kan diegene niet tegenop.
Dus dat is exit, erg jammer.

Volgende casus:
Ik heb genoeg mensen leren kennen die of een eigen bedrijf zijn begonnen, nieuw vriendin hebben gehad, en erg arrogant zijn geworden, wederom hetzelfde verhaal, verandering van karakter.

Dat wil zeggen datgene wat mij enorm aan ze trok is verdwenen, helaas is dit een proces van het leven. Erg jammer, maar jah er zijn gelukkig weer nieuwe goede mensen die je leert kennen en daar ben ik erg blij om en degene die wel stabiel blijven, daar maak ik het erg leuk mee.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Een relatie verbreken... Empty Re: Een relatie verbreken...

Bericht van Sima za sep 06, 2008 10:53 pm

We spiegelen ons aan de mensen waar me mee omgaan. Op het moment dat de spiegel ons niet meer laat zien, wat we willen zien in die persoon, is het voor ons over. Maar ligt het dan wel aan die persoon of aan onze eigen verwachting om het verwachte te kunnen zien? Moeten we dan breken met de persoon of juist breken met het idee dat we hebben bij die persoon?

Sima

Vrouw
Aantal berichten : 355
Leeftijd : 115
Location : Nowhere
Points : 0
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Een relatie verbreken... Empty Re: Een relatie verbreken...

Bericht van Ashmit za sep 06, 2008 11:26 pm

het idee van die persoon is veranderd omdat die persoon is veranderd.

Sima schreef:We spiegelen ons aan de mensen waar me mee omgaan. Op het moment dat de spiegel ons niet meer laat zien, wat we willen zien in die persoon, is het voor ons over. Maar ligt het dan wel aan die persoon of aan onze eigen verwachting om het verwachte te kunnen zien? Moeten we dan breken met de persoon of juist breken met het idee dat we hebben bij die persoon?
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Een relatie verbreken... Empty Re: Een relatie verbreken...

Bericht van Sima zo sep 07, 2008 1:29 pm

En dan is het een keus die jezelf maakt of je zo een relatie voortzet of niet. Het moet je zelf natuurlijk ook iets opleveren. Ik kijk altijd goed naar wie ik voor me heb, na een aantal gesprekken weet ik wat die persoon in petto heeft. En ik moet toegeven, personen die nog op "zandbakniveau" zitten, verdwijnen dan heel gauw uit mijn vriendenlijst. Wat dat betreft ben ik heel kieskeurig...

Sima

Vrouw
Aantal berichten : 355
Leeftijd : 115
Location : Nowhere
Points : 0
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Een relatie verbreken... Empty Re: Een relatie verbreken...

Bericht van Ashmit zo sep 07, 2008 3:42 pm

juist ja, lozen die handel, hij heeft me wel gebeld en het was een goed gesprek.
Ik had niet verwacht dat ie nog zou bellen.

Maar lozen die handel.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Een relatie verbreken... Empty Re: Een relatie verbreken...

Bericht van Sima wo sep 10, 2008 11:41 pm

Relaties verbreken en aanknopen doen we ons hele leven. En dat hoeft niet altijd met een geliefde te zijn. Denk maar eens aan werknemer-werkgever, collega's, zelfs buurman-buurvrouw is een relatie. Heb je er ooit bij stilgestaan met hoeveel mensen je in je leven interactie hebt? En hoeveel er uiteindelijk blijven hangen en hoeveel er na een tijdje gewoon verdwijnen? Dit komt omdat in iedere levensfase je mensen ontmoet waarvan je op dat moment moet leren. De bovenstaande oefening is meer spiritueel bedoeld om banden door te snijden die je nader aan het hart staan.

Sima

Vrouw
Aantal berichten : 355
Leeftijd : 115
Location : Nowhere
Points : 0
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Een relatie verbreken... Empty Re: Een relatie verbreken...

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum