Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

+4
Kusum
Sima
Misz S
arh71
8 plaatsers

Ga naar beneden

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent Empty Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

Bericht van arh71 wo dec 10, 2008 9:33 pm

Is het mogelijk om een relatie te beginnen met iemand die geloviger is dan dat je zelf bent?
Gaat dit niet botsen op een gegeven moment?

arh71

Man
Aantal berichten : 1
Leeftijd : 52
Location : nederland
Points : 0
Registration date : 10-12-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent Empty Re: Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

Bericht van Misz S wo dec 10, 2008 9:52 pm

Op zich zou dit wel kunnen hoor..je zou bijvoorbeeld als partner zijnde ook wat meer in het geloof gaan doen..als dit al niet automatisch gebeurd..

Je kan beide gewoon een balans hierin vinden lijkt mij..liefde overwint vaak vele obstakels..het is soms wat je er zelf van maakt..als jij problemen ziet dan gaan die er zeker zijn..zie jij echter geen problemen..maar denk je meer aan oplossingen..dan zullen de problemen meestal verdwijnen..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent Empty Re: Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

Bericht van Sima wo dec 10, 2008 9:53 pm

In echte liefde is alles mogelijk. Je kunt elkaar de ruimte geven door elkaars standpunten van geloof betreft te respecteren. Gwoon goede afspraken maken.

Sima

Vrouw
Aantal berichten : 355
Leeftijd : 115
Location : Nowhere
Points : 0
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent Empty Re: Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

Bericht van Kusum do dec 11, 2008 12:47 am

arh71 schreef:Is het mogelijk om een relatie te beginnen met iemand die geloviger is dan dat je zelf bent?
Gaat dit niet botsen op een gegeven moment?
Nooit daarbij stilgestaan.
Maar het moet wel kunnen, mijn vriend die was helemaal niet gelovig en sins hij mij had was hij 1 keer per week vege geworden en deed ook pooja enzo.
Ik had dat nooit van hem gevraagd kwam vanzelf.
Als je van iemand echt houd gaat alles vanzelf denk ik.
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent Empty Re: Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

Bericht van Misz S do dec 11, 2008 5:13 pm

Tot nu toe zie ik allemaal overeenkomende antwoorden..is er misschien iemand die er anders over denkt??..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent Empty Re: Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

Bericht van Kusum do dec 11, 2008 5:15 pm

Misz S schreef:Tot nu toe zie ik allemaal overeenkomende antwoorden..is er misschien iemand die er anders over denkt??..
Haha kijk ik ook naar MiszS Lach
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent Empty Re: Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

Bericht van Raka vr jan 09, 2009 1:21 pm

Natuurlijk is het mogelijk om een relatie te beginnen met iemand die geloviger is dan jijzelf bent.
ik zou daar geen moeite mee hebben.

Als de 'natuurlijke 'klik er maar onderling is. De liefde voor elkaar!
En geloof is iets van jezelf, dat is voor ieder persoon weer een persoonlijke ervaring of beleving.
Voor mij is dat bijv. spiritualiteit en voor een ander een specifiek geloof.
Uiteindelijk zijn we allemaal van binnen 1 en hetzelfde!!

Van de 'buitenkant' kiezen we alleen nog welke 'etiketje' je op je zelf wilt plakken..... oftewel je kiest ervoor om Hindoe, moslim, christen te zijn etc.
Maar van nature zijn we van binnen spirituele wezens!
Dat is wat we alleen gemeen hebben Wink
Van buiten veschillend, maar binnen letterlijk 'hetzelfde'!

En ik weet niet of iemands geloof belangerijk is bij de keuze voor een partner. Althans bij mij niet. Ik zou de ander gewoon accepteren in wat zij als persoonlijke geloofsovertuiging heeft.

Raka

Man
Aantal berichten : 32
Leeftijd : 49
Location : Zoetermeer
Points : 0
Registration date : 29-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent Empty Re: Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

Bericht van Aryan za jan 10, 2009 2:01 pm

Is niet zo erg, als het maar het zelfde geloof is! Ik kan altijd wat bij leren...
Aryan
Aryan

Man
Aantal berichten : 402
Leeftijd : 35
Location : The Netherlands
Points : 45
Registration date : 10-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent Empty Re: Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

Bericht van Parvati za jan 10, 2009 5:52 pm

arh71 schreef:Is het mogelijk om een relatie te beginnen met iemand die geloviger is dan dat je zelf bent?
Gaat dit niet botsen op een gegeven moment?

Ik denk dat het op termijn wel gaat botsen.
In de eerste instantie ben je verliefd en verblind. Je accepteert alles van je geliefde. Na verloop van tijd verdwijnt de verliefdheid. Men gaat dat kritischer optreden. Kost veel energie om de relatie in stand te houden. Het gevoel van onbegrip zal ontstaan.
Parvati
Parvati

Vrouw
Aantal berichten : 131
Leeftijd : 65
Location : Shristhi
Points : 0
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent Empty Re: Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

Bericht van $H@KTI zo feb 15, 2009 2:59 am

Zolang je elkaar de ruimte geeft en elkaars mannier van geloven accepteerd is er niks aan de hand Wink
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent Empty Re: Relatie met iemand die geloviger is dan jij zelf bent

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum