Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HindoeDharma.nl

3 plaatsers

Ga naar beneden

HindoeDharma.nl Empty HindoeDharma.nl

Bericht van Lalita** do maa 12, 2009 12:51 pm

Haai!

Er is een hele interessante website gelanceerd over de Hindoe Dharma Very Happy Er is allerlei informatie op te vinden over het Hindoeïsme en er staan ook aarti's, bhajans, chalisa's, mantra's (met vertalingen!) op en hoe je pooja moet doen. Je kan er ook vermais aanvragen, net als op de radio maar dan veel goedkoper. De website is http://www.hindoedharma.nl. De maker ervan is Ranjita en ze staat heel bekend om haar artikelen. Ze schrijft ook voor Chatney.nl.

Zie hier de introtekst:

HindoeDharma.nl vormt de centrale ingang voor allerlei informatie over de Hindoe Dharma, die beter bekend staat als het Hindoeïsme. Ook kun je er informatie over de Hindoestaanse cultuur vinden.

Mijn naam is Ranjītādevi (kortweg Ranjītā) en ik ben de maker van deze website. Ik ben deze website begonnen vanuit mijn eigen interesse en bewustzijn. Vroeger wilde ik altijd het 'waarom' van o.a. rituelen weten. Omdat thuis niemand dit mij kon uitleggen, ben ik mijn antwoorden buitenshuis gaan zoeken. Zo ben ik veel te weten gekomen. Mijn website is daarom dan ook gericht op mensen die, net als mij, nieuwsgierig zijn naar de diepere kern van de Hindoe Dharma. Door gebrek aan kennis interesseren vele Hindoejongeren zich steeds minder in de Dharma. Daarom vind ik dan ook dat daar verandering in moet komen.

Mijn doel is om mijn kennis met mensen te delen, zodat zij de stimulans krijgen om te vorderen op het pad van Dharma. Zo zal ook hun bewustzijn vergroten.

Op deze website kun je vinden:

* Een agenda met Hindoe(staanse) activiteiten;
* Een gedeelte omtrent poojā, met aartī's, benodigdhedenlijsten voor bij poojā's, bhajans, chālisā's, mantra's en handleidingen voor bepaalde rituelen;
* Een gedeelte over de Hindoestaanse cultuur, met een lifestylegedeelte, (vertaalde) songteksten en informatie over de taal;
* Veel informatie over de Hindoe Dharma;
* Een mediatheek, met audio, filmpjes, radioprogramma's, een register, vermāis en een weblog;
* Vegetarische recepten.

Verder biedt HindoeDharma.nl haar bezoekers bepaalde andere diensten.

Mijn mening is dat we veel van elkaar kunnen leren. Daarom is iedereen welkom om op- en/of aanmerkingen te plaatsen. Zijn er vragen, onduidelijkheden of wil je misschien een discussie op gang brengen? Dan kun je op het forum terecht. Ook is het mogelijk om eigen teksten in te sturen.

Heb je vragen, opmerkingen of suggesties? Schroom dan niet me te mailen op hindoestaans@hotmail.com.


Laatst aangepast door Lalita** op zo aug 30, 2009 1:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt

Lalita**

Vrouw
Aantal berichten : 2
Leeftijd : 39
Location : Amsterdam
Points : 1
Registration date : 12-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HindoeDharma.nl Empty Re: HindoeDharma.nl

Bericht van Chaandni's Neef do maa 12, 2009 3:19 pm

lalita? Smile
Chaandni's Neef
Chaandni's Neef

Man
Aantal berichten : 58
Leeftijd : 44
Location : Adam
Points : 63
Registration date : 12-10-08

Terug naar boven Ga naar beneden

HindoeDharma.nl Empty Re: HindoeDharma.nl

Bericht van Ashmit zo maa 22, 2009 8:14 pm

Hi there Lalita,

Ik ben vandaag naar de Ramayan satsang geweest (elke zondag, twee wekelijks) van Pt Attry in de Shri Ram mandir en dat was een echte dharma activiteit.

Je vindt er serieuze mensen, trouwens ook bij de gitalessen van pt Mahesh de andere zondagen.

Ik vind het wle iets voor jou, daar ik heb vernomen heb dat je opzoek bent naar mensen/ instellingen die zich bezighouden met dharma activiteiten.

Vandaag hebben we ook de gaytrie mantra behandeld.

Groet,

Ashoe
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

HindoeDharma.nl Empty Re: HindoeDharma.nl

Bericht van Lalita** zo maa 22, 2009 9:46 pm

Hi Ashoe,

De site is van een vriendin hoor. Ik post slechts het bericht Wink Zelf vind ik namelijk dat het een hele goede site is met heel veel interessante en leerzame informatie. Er staat ook stap voor stap op hoe je pooja moet doen. Bovendien kun je er al je vragen stellen omtrent de Dharma en krijg je er heel snel en goed antwoord.

Ranjita (de maker van HindoeDharma.nl) was inderdaad op zoek naar mensen/instellingen die zich bezighouden met het organiseren van dharma-activiteiten. Maar ze heeft al een paar zeer gemotiveerde mensen gevonden Smile

Lalita**

Vrouw
Aantal berichten : 2
Leeftijd : 39
Location : Amsterdam
Points : 1
Registration date : 12-03-09

Terug naar boven Ga naar beneden

HindoeDharma.nl Empty Re: HindoeDharma.nl

Bericht van Ashmit zo maa 22, 2009 10:16 pm

Kijk daar houden we van, zaken opbouwen met gemotiveerde mensen.
Oh en erg handig dat er staat hoe je pooja moet doen, ik zal mensen er ook naartoe verwijzen indien ze dit soort vragen hebben. ook handig voor mezelf Smile
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

HindoeDharma.nl Empty Re: HindoeDharma.nl

Bericht van Ashmit ma maa 23, 2009 9:15 pm

ik heb een leuke tip voor je: ik heb vernomen dat Ravi Shankar gaat komen naar Ned in mei voor een driedaagse training in limburg, die gast is zo goed dat ie zijn eigen adviespost heeft in de VN.

Zijn bio Razz


http://www.artofliving.org/intl/Founder/tabid/57/Default.aspx
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

HindoeDharma.nl Empty Re: HindoeDharma.nl

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum