Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontwikkeling van jongeren wordt belemmerd door ouders

4 plaatsers

Ga naar beneden

Ontwikkeling van jongeren wordt belemmerd door ouders Empty Ontwikkeling van jongeren wordt belemmerd door ouders

Bericht van rani_1983 vr feb 26, 2010 11:40 pm

Stelling: jongeren worden belemmerd in hun ontwikkeling door hun ouders die met oude ideeën leven.

mee eens of niet, waarom wel/niet?
rani_1983
rani_1983

Vrouw
Aantal berichten : 1656
Leeftijd : 40
Location : utrecht
Points : 5742
Registration date : 17-09-07

http://www.modrani.hyves.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling van jongeren wordt belemmerd door ouders Empty Re: Ontwikkeling van jongeren wordt belemmerd door ouders

Bericht van su za maa 06, 2010 1:44 am

Mooie topic.
Als het om normen en waarden gaat, zijn oude ideetjes oke.

su

Man
Aantal berichten : 468
Leeftijd : 56
Location : Den Haag
Points : 240
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling van jongeren wordt belemmerd door ouders Empty Re: Ontwikkeling van jongeren wordt belemmerd door ouders

Bericht van BG wo maa 17, 2010 12:50 am

We moeten per geval bekijken, wat om te kunnen oordelen of het positief is.
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling van jongeren wordt belemmerd door ouders Empty Re: Ontwikkeling van jongeren wordt belemmerd door ouders

Bericht van Misz S wo jul 21, 2010 9:11 pm

Ben het met su eens, wat normen en waarden betreft ben ik het ermee eens dat is gewoon een must om bepaalde normen en waarden mee te geven aan kinderen.

Maar wanneer ik kijk naar mijn eigen ontwikkeling (mijn ouders zijn ook van de hele oude stempel) dan vind ik wel dat ik ben belemmerd ja in sommige opzichten.
Al die belemmeringen zijn nu pas goed gekomen, heb nu pas de kansen om die dingen te doen die ik altijd heb willen doen.
Maar als ik er kritisch op terug kijk, dan was het altijd voor mijn eigen bestwil dat ze me bepaalde dingen niet lieten doen etc. En ben ik toch goed terechtgekomen. Had alleen liever gehad dat ze me bepaalde dingen zelf lieten ervaren/ontdekken en me niet zo beschermend hadden opgevoed in bepaalde dingen.
Zo waren er bepaalde dingen waar ik me best voor schaamde die ik niet kende en waar ik dan niet over mee kon praten of mee kon doen in de maatschappij, dit is nu dan wel goed gekomen uiteindelijk.
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontwikkeling van jongeren wordt belemmerd door ouders Empty Re: Ontwikkeling van jongeren wordt belemmerd door ouders

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum