Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In voor een discussie?

5 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat zijn volgens jou interessante discussieonderwerpen?

In voor een discussie? - Pagina 2 Vote_lcap13%In voor een discussie? - Pagina 2 Vote_rcap 13% 
[ 1 ]
In voor een discussie? - Pagina 2 Vote_lcap13%In voor een discussie? - Pagina 2 Vote_rcap 13% 
[ 1 ]
In voor een discussie? - Pagina 2 Vote_lcap25%In voor een discussie? - Pagina 2 Vote_rcap 25% 
[ 2 ]
In voor een discussie? - Pagina 2 Vote_lcap49%In voor een discussie? - Pagina 2 Vote_rcap 49% 
[ 4 ]
 
Totaal aantal stemmen : 8
 
 

In voor een discussie? - Pagina 2 Empty Re: In voor een discussie?

Bericht van Ronny zo apr 13, 2008 12:11 pm

Chaandni schreef:
Ronny schreef:
Chaandni schreef:Ok even over het onderwerp:

De moeder bleef thuis om alles voor te bereiden en te wachten om allerlei rituelen uit te voeren als de schoondochter thuiskwam. In principe was het "trouwen" eigenlijk alleen maar de schoondochter ophalen. En dan werd de rest thuis bij de jongen gedaan, alles wat de schoonmoeder voorbereid had.

Nu doen we alles in een zaal ofzo dus er is geen voorbereiding meer nodig dus de schoonmoeder hoeft niet thuis te wachten. Als de schoonmoeder wel thuis wilt wachten dan gaat ze maar eerder weg van het feest om dan thuis te zijn voor de schoondochter komt.

Gister is in het debat naar voren gekomen dat de schoonmoeder taken heeft die binnenshuis moeten worden verricht. Zij heeft een plicht om die taken goed te doen en daarvoor is het (eigenlijk) nodig dat ze thuis blijft.

Ja taken om de schoondochter te verwelkomen. Maar tegenwoordig gaat een schoondochter niet bij de schoonouders wonen toch?

Ik denk dat je dat, nu, symbolisch moet zien. Het meisje wordt nog steeds weggegeven aan de familie van de jongen. Vanaf het huwelijk hoort ze bij de familie van haar man. Het ouderlijk huis van de man is toch wel een van de fundamenten van de man zijn familie.

Dit denk ik althans, ik zit trouwens ook zelf met die vraag. Als ik ga trouwen ga ik niet meer bij mijn moeder wonen namelijk.

Ronny

Man
Aantal berichten : 244
Leeftijd : 40
Location : Lelystad
Points : 0
Registration date : 27-09-07

http://www.hjponline.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum