Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen

+2
Ashmit
Sarita
6 plaatsers

Ga naar beneden

De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen Empty De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen

Bericht van Sarita do aug 07, 2008 2:24 pm

Zit dat soms in de weg om te worden wat je écht wilt?

Dat je arts wordt terwijl je eigenlijk kunstenaar wou worden?

Wordt er te veel opgekeken naar een hoge opleiding of een hoog beroep door Hindoestanen?

Ik vind van WEL! Het feit dat je een advocaat of arts bent, maakt jou geen beter persoon!

Er ligt ook teveel waardering bij sommige beroepen. Bv. als arts zou je een hoger aanzien hebben, dan als medisch bioloog terwijl het niveau hetzelfde is en het salaris ook.

Ik geloof dat studeren belangrijk is en dat je diploma's op zak moet hebben wil je aan een goede baan komen. Je moet het meer doen uit toekomstperspectief. je moet je best doen...that's all!!

Hoe denk jij erover?
Sarita
Sarita

Vrouw
Aantal berichten : 34
Leeftijd : 46
Location : Almere
Points : 0
Registration date : 05-10-07

http://www.sarita.exto.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen Empty Re: De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen

Bericht van Ashmit do aug 07, 2008 3:55 pm

Daarom zijn er geen Hindoestaanse voetballers, of andere sporters.
We kunnen het wel hoor!!
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen Empty Re: De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen

Bericht van Kusum do aug 07, 2008 5:12 pm

Ashmit schreef:Daarom zijn er geen Hindoestaanse voetballers, of andere sporters.
We kunnen het wel hoor!!
Sport is toch niks voor jou Ash? Razz
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen Empty Re: De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen

Bericht van Sarita do aug 07, 2008 6:01 pm

Wel halfbloedjes...Aron Winter heeft ook Hindoestaans bloed in zich! En meerdere hoor!
Sarita
Sarita

Vrouw
Aantal berichten : 34
Leeftijd : 46
Location : Almere
Points : 0
Registration date : 05-10-07

http://www.sarita.exto.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen Empty Re: De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen

Bericht van Ashmit do aug 07, 2008 6:05 pm

ja dat had ik gepost op die hyves topic, maar het is niet echt dat je zegt een enorme hoeveelheid? of een pure hindoestaan? Maar het laat wel zien dat we het wel kunnen.

Sarita schreef:Wel halfbloedjes...Aron Winter heeft ook Hindoestaans bloed in zich! En meerdere hoor!
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen Empty Re: De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen

Bericht van Parvati do sep 25, 2008 10:17 pm

Sarita schreef:Zit dat soms in de weg om te worden wat je écht wilt?

Dat je arts wordt terwijl je eigenlijk kunstenaar wou worden?

Wordt er te veel opgekeken naar een hoge opleiding of een hoog beroep door Hindoestanen?

Ik vind van WEL! Het feit dat je een advocaat of arts bent, maakt jou geen beter persoon!

Er ligt ook teveel waardering bij sommige beroepen. Bv. als arts zou je een hoger aanzien hebben, dan als medisch bioloog terwijl het niveau hetzelfde is en het salaris ook.

Ik geloof dat studeren belangrijk is en dat je diploma's op zak moet hebben wil je aan een goede baan komen. Je moet het meer doen uit toekomstperspectief. je moet je best doen...that's all!!

Hoe denk jij erover?
Ik denk dat dit niet alleen onder de Hindoestanen speelt. Een Hollandse ouder zal zich ook zorgen maken wanneer zijn/haar kind wil gaan studeren aan de kunstacademie. Men denkt dat de kans op een goedbetaalde baan klein is.

Het gaat er niet of of je een beter persoon bent, ik denk dat dat niet de issue is voor de ouders. De issue is hoe groot is de kans op een goedbetaalde baan. Een goed salaris wordt geassocieerd met een gelukkig leven. Ieder ouder wil dat zijn kind gelukkig wordt uiteindelijk en daarom maken zij zich zorgen om de studie- of baankeuzes van kindlief.
Parvati
Parvati

Vrouw
Aantal berichten : 131
Leeftijd : 65
Location : Shristhi
Points : 0
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen Empty Re: De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen

Bericht van Ashmit do sep 25, 2008 10:38 pm

Bij hindoestanen is het net wat erger, nederlanders zijn erg nuchter.
Even een kanttekening, als ik kijk naar de serie The Sopranos (gaat over een Italiaanse mafia familie), dan zie je zoveel overeenkomsten met hindoes, de manier waarop trouwen belangrijk is, de feesten / vieringen (groots met veel eten enz) en nu komt het, ze aanbidden artsen bijna. Die hebben de status van een superster.

Dus het is niet alleen Hindoestanen...
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen Empty Re: De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen

Bericht van Misz S ma sep 29, 2008 12:04 pm

Ashmit schreef:Bij hindoestanen is het net wat erger, nederlanders zijn erg nuchter.
Even een kanttekening, als ik kijk naar de serie The Sopranos (gaat over een Italiaanse mafia familie), dan zie je zoveel overeenkomsten met hindoes, de manier waarop trouwen belangrijk is, de feesten / vieringen (groots met veel eten enz) en nu komt het, ze aanbidden artsen bijna. Die hebben de status van een superster.

Dus het is niet alleen Hindoestanen...
Vind dit zelf erg jammer..er zou meer ruimte moeten komen voor wat een zoon/dochter zelf leuk vind..in plaats van hem/haar een status op te dringen..
Gelukkig begint dit in mijn familie te verzwakken..en wordt er gekeken naar wat wij als jongste generatie echt leuk vinden en dat mogen we ook gaan doen..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen Empty Re: De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen

Bericht van $H@KTI wo okt 01, 2008 3:39 pm

Ik denk dat het de laatste generatie wel meevalt.
De meeste nu proberen zover te komen en datgene te bereiken,omdat ze gewoon een goeie baan willen hebben en hun ouders trots kunnen maken met iets wat zij zelf in sommige gevallen niet hebben kunnen bereiken!!! Wink
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen Empty Re: De eer van een hoge opleiding onder Hindoestanen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum