Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: All is fair in love and war..

+2
Ashmit
Misz S
6 plaatsers

Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Misz S za okt 04, 2008 8:27 pm

Stelling: All is fair in love and war..

Jullie hebben vast wel eens van dit beroemde Engelse gezegde gehoord..het betekent vrij vertaald dat alle handelingen vallen te rechtvaardigen wanneer men handelt uit liefde of in tijd van oorlog..

Zijn jullie het hiermee eens of juist oneens??..Motiveer je antwoord..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Ashmit za okt 04, 2008 8:39 pm

Ja hoor, je kan wel altijd heel lief en aardig zijn enz, maar als je zelf als stront wordt behandeld dan merk je toch dat je zelf ook wat assertiever moet zijn. Uiteindelijk wordt je zelf daardoor ook weer beter behandeld.
Doe je dit niet, dan doe je jezelf te kort.

Gewoon lekker jezelf blijven en mensen behandelen zoals jij zelf ook behandeld wil worden, doen ze dit niet, dan moet je ze hierop attenderen.


Misz S schreef:Stelling: All is fair in love and war..

Jullie hebben vast wel eens van dit beroemde Engelse gezegde gehoord..het betekent vrij vertaald dat alle handelingen vallen te rechtvaardigen wanneer men handelt uit liefde of in tijd van oorlog..

Zijn jullie het hiermee eens of juist oneens??..Motiveer je antwoord..
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Sima zo okt 05, 2008 10:47 pm

Misz S schreef:Stelling: All is fair in love and war..

Jullie hebben vast wel eens van dit beroemde Engelse gezegde gehoord..het betekent vrij vertaald dat alle handelingen vallen te rechtvaardigen wanneer men handelt uit liefde of in tijd van oorlog..

Zijn jullie het hiermee eens of juist oneens??..Motiveer je antwoord..

yep, mee eens. Als men handelt uit liefde en men heeft het beste voor, altijd goed. Als men handelt in tijd van oorlog, en het is levensreddend, ook altijd goed.

Sima

Vrouw
Aantal berichten : 355
Leeftijd : 115
Location : Nowhere
Points : 0
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Chaandni di okt 07, 2008 12:23 am

Nee.
Chaandni
Chaandni

Vrouw
Aantal berichten : 696
Leeftijd : 41
Location : Amsterdam
Points : 0
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Sima di okt 07, 2008 10:27 am

Chaandni schreef:Nee.

Nee?

Sima

Vrouw
Aantal berichten : 355
Leeftijd : 115
Location : Nowhere
Points : 0
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Misz S za okt 18, 2008 1:20 pm

Chaandni schreef:Nee.
Leg uit..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Chaandni di okt 21, 2008 5:16 pm

Zelfs in tijden van oorlog en situaties van liefde zijn er regels.

Regels, codes etc.
Chaandni
Chaandni

Vrouw
Aantal berichten : 696
Leeftijd : 41
Location : Amsterdam
Points : 0
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Misz S wo okt 22, 2008 3:06 pm

Chaandni schreef:Zelfs in tijden van oorlog en situaties van liefde zijn er regels.

Regels, codes etc.
Kan je voorbeelden noemen??..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van $H@KTI wo okt 22, 2008 7:14 pm

Misz S schreef:Stelling: All is fair in love and war..

Jullie hebben vast wel eens van dit beroemde Engelse gezegde gehoord..het betekent vrij vertaald dat alle handelingen vallen te rechtvaardigen wanneer men handelt uit liefde of in tijd van oorlog..

Zijn jullie het hiermee eens of juist oneens??..Motiveer je antwoord..
Nee,je moet je eigen vastgestelde grenzen nooit overschrijden,want als het niet so mag zijn dan kan je alles doen,maar zal je deze doel toh niet bereiken!!!
Steek beter je energie in een zaak dat echt loont als bv. een studie of een huis.
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Misz S wo okt 22, 2008 10:13 pm

$H@KTI schreef:Nee,je moet je eigen vastgestelde grenzen nooit overschrijden,want als het niet so mag zijn dan kan je alles doen,maar zal je deze doel toh niet bereiken!!!
Steek beter je energie in een zaak dat echt loont als bv. een studie of een huis.
Maar hoe weet je dat iets niet voor jouw bestemd was..als je het niet eens probeert uit te zoeken en er niet voor hebt gevochten??..
Je zal toch alleen maar beter van worden of niet??..In ieder geval ervaring rijker van waar je voor moet vechten en waar juist niet voor..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van $H@KTI wo okt 22, 2008 10:19 pm

Misz S schreef:
$H@KTI schreef:Nee,je moet je eigen vastgestelde grenzen nooit overschrijden,want als het niet so mag zijn dan kan je alles doen,maar zal je deze doel toh niet bereiken!!!
Steek beter je energie in een zaak dat echt loont als bv. een studie of een huis.
Maar hoe weet je dat iets niet voor jouw bestemd was..als je het niet eens probeert uit te zoeken en er niet voor hebt gevochten??..
Je zal toch alleen maar beter van worden of niet??..In ieder geval ervaring rijker van waar je voor moet vechten en waar juist niet voor..
Nou dat heeft te maken met wat voor soort offers jij moet leveren of wat jij dreigt kwijt te raken.
Stel jij zou je ouders moeten verlaten om samen te kunnen zijn met je partner heb jij dat ervoor over???
Bv.je hebt maar 2 ouders en als je die kwijtraakt heb je niemand meer,maar een partner kwijtraken wil niet zeggen dat jij geen andere meer kan vinden!!!
Dus bedenk eerst goed of iets echt de moeite waard is om voor te vechten,ik heb het nodige meegemaakt om te weten wanneer je iets beter kan opgeven of wanneer iets echt de moeite waard is om voor te vechten!!!
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Misz S wo okt 22, 2008 10:31 pm

$H@KTI schreef:Nou dat heeft te maken met wat voor soort offers jij moet leveren of wat jij dreigt kwijt te raken.
Stel jij zou je ouders moeten verlaten om samen te kunnen zijn met je partner heb jij dat ervoor over???
Bv.je hebt maar 2 ouders en als je die kwijtraakt heb je niemand meer,maar een partner kwijtraken wil niet zeggen dat jij geen andere meer kan vinden!!!
Dus bedenk eerst goed of iets echt de moeite waard is om voor te vechten,ik heb het nodige meegemaakt om te weten wanneer je iets beter kan opgeven of wanneer iets echt de moeite waard is om voor te vechten!!!

Je hebt gelijk..hangt van het soort offers af die je moet leveren..
Helaas ziet niet iedereen dat zo..sommige moeten dit eerst ervaren voor ze daar achter komen..en dat is niet eens zo heel slecht..zo leren ze zelf wat het is om een stap te nemen die verkeerd uitpakt..
Want probeer dit maar eens aan een hevig verliefd iemand wijs te maken dat die voor zijn/haar ouders moet kiezen..9 van de 10 keer lukt dat niet..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van $H@KTI wo okt 22, 2008 10:37 pm

Misz S schreef:
$H@KTI schreef:Nou dat heeft te maken met wat voor soort offers jij moet leveren of wat jij dreigt kwijt te raken.
Stel jij zou je ouders moeten verlaten om samen te kunnen zijn met je partner heb jij dat ervoor over???
Bv.je hebt maar 2 ouders en als je die kwijtraakt heb je niemand meer,maar een partner kwijtraken wil niet zeggen dat jij geen andere meer kan vinden!!!
Dus bedenk eerst goed of iets echt de moeite waard is om voor te vechten,ik heb het nodige meegemaakt om te weten wanneer je iets beter kan opgeven of wanneer iets echt de moeite waard is om voor te vechten!!!

Je hebt gelijk..hangt van het soort offers af die je moet leveren..
Helaas ziet niet iedereen dat zo..sommige moeten dit eerst ervaren voor ze daar achter komen..en dat is niet eens zo heel slecht..zo leren ze zelf wat het is om een stap te nemen die verkeerd uitpakt..
Want probeer dit maar eens aan een hevig verliefd iemand wijs te maken dat die voor zijn/haar ouders moet kiezen..9 van de 10 keer lukt dat niet..
Kijk ik zelf heb nog nooit die keus gehad om te kiezen tussen partner of ouders en wil hem liever ook nooit krijgen ook,maar heb wel gevochten voor een relatie die uiteindelijk een verloren zaak bleek te zijn en als je dan achteraf gaat nadenken en hoeveel mensen je probeerde te waarschuwen en je te laten inzien dat het toen al hopeloos was dan zie je wat liefde kan doen!!!
Vandaar de reactie als je zelf iets meemaakt dan komt ervaring je van te pas als er om gevraagd wordt!!! Wink
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Misz S wo okt 22, 2008 10:41 pm

$H@KTI schreef:Kijk ik zelf heb nog nooit die keus gehad om te kiezen tussen partner of ouders en wil hem liever ook nooit krijgen ook,maar heb wel gevochten voor een relatie die uiteindelijk een verloren zaak bleek te zijn en als je dan achteraf gaat nadenken en hoeveel mensen je probeerde te waarschuwen en je te laten inzien dat het toen al hopeloos was dan zie je wat liefde kan doen!!!
Vandaar de reactie als je zelf iets meemaakt dan komt ervaring je van te pas als er om gevraagd wordt!!! Wink
Hmm..dat lijkt me een erg moeilijke situatie..
Ikzelf heb een soortgelijk iets meegemaakt..gelukkig werden mijn ogen net op het nippertje geopend voor ik die kant op ging..dat ik de verkeerde keuze zou maken..dus heb wel enige ervaring van net op het randje..en sta daarmee ook meestal klaar om advies te geven..en weet daardoor ook hoe moeilijk het is om tot mensen door te dringen op zo een moment..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van $H@KTI wo okt 22, 2008 10:43 pm

Misz S schreef:
$H@KTI schreef:Kijk ik zelf heb nog nooit die keus gehad om te kiezen tussen partner of ouders en wil hem liever ook nooit krijgen ook,maar heb wel gevochten voor een relatie die uiteindelijk een verloren zaak bleek te zijn en als je dan achteraf gaat nadenken en hoeveel mensen je probeerde te waarschuwen en je te laten inzien dat het toen al hopeloos was dan zie je wat liefde kan doen!!!
Vandaar de reactie als je zelf iets meemaakt dan komt ervaring je van te pas als er om gevraagd wordt!!! Wink
Hmm..dat lijkt me een erg moeilijke situatie..
Ikzelf heb een soortgelijk iets meegemaakt..gelukkig werden mijn ogen net op het nippertje geopend voor ik die kant op ging..dat ik de verkeerde keuze zou maken..dus heb wel enige ervaring van net op het randje..en sta daarmee ook meestal klaar om advies te geven..en weet daardoor ook hoe moeilijk het is om tot mensen door te dringen op zo een moment..
Ja ik merkte het al aan je reactie,je komt best wel verstandig over op forum mijn respect voor dat Wink
Enjah ik snap wat je bedoeld want dat is dus wat ik ook zovaak doe als mensen erom vragen.
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Misz S wo okt 22, 2008 10:47 pm

$H@KTI schreef:Ja ik merkte het al aan je reactie,je komt best wel verstandig over op forum mijn respect voor dat Wink
Enjah ik snap wat je bedoeld want dat is dus wat ik ook zovaak doe als mensen erom vragen.
Nu maak je me best wel verlegen.. Embarassed
Maar goed..ja ik blijf erbij mensen moeten het vaak toch jammer genoeg zelf ervaren voordat ze hun ogen zullen openen en die roze bril afzetten en verstandig worden..en ja dat hebben ze gewoon nodig..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van $H@KTI wo okt 22, 2008 10:54 pm

Misz S schreef:
$H@KTI schreef:Ja ik merkte het al aan je reactie,je komt best wel verstandig over op forum mijn respect voor dat Wink
Enjah ik snap wat je bedoeld want dat is dus wat ik ook zovaak doe als mensen erom vragen.
Nu maak je me best wel verlegen.. Embarassed
Maar goed..ja ik blijf erbij mensen moeten het vaak toch jammer genoeg zelf ervaren voordat ze hun ogen zullen openen en die roze bril afzetten en verstandig worden..en ja dat hebben ze gewoon nodig..
Nou dame je bent in die andere topic ook goed bezig dus dan mag dit wel voor een keer Wink
Enjah noem het maar hardleers of naief maar vaak wordt je pas echt verstandig als je het meemaakt en je wijze lesjes ervan moet leren,want dan snapt men pas waarom!!!
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Misz S wo okt 22, 2008 10:57 pm

$H@KTI schreef:Nou dame je bent in die andere topic ook goed bezig dus dan mag dit wel voor een keer Wink
Enjah noem het maar hardleers of naief maar vaak wordt je pas echt verstandig als je het meemaakt en je wijze lesjes ervan moet leren,want dan snapt men pas waarom!!!
Om dit mooi af te sluiten..past hier het gezegde bij "Een ezel stoot zich nooit tweemaal aan dezelfde steen"..wanneer je iets al een keer hebt meegemaakt..dan zal je niet meer dezelfde fout maken..of althans niet in die vorm meer..je zal voortaan wel voorzichtiger zijn voor je een misstap doet..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van $H@KTI wo okt 22, 2008 11:04 pm

Misz S schreef:
$H@KTI schreef:Nou dame je bent in die andere topic ook goed bezig dus dan mag dit wel voor een keer Wink
Enjah noem het maar hardleers of naief maar vaak wordt je pas echt verstandig als je het meemaakt en je wijze lesjes ervan moet leren,want dan snapt men pas waarom!!!
Om dit mooi af te sluiten..past hier het gezegde bij "Een ezel stoot zich nooit tweemaal aan dezelfde steen"..wanneer je iets al een keer hebt meegemaakt..dan zal je niet meer dezelfde fout maken..of althans niet in die vorm meer..je zal voortaan wel voorzichtiger zijn voor je een misstap doet..
Exactly of je zal goed nadenken voor je iets onderneemt,want een 2x wil je zeker voorkomen!!!
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van chris za aug 28, 2010 8:32 pm

ik geloof niet dat het oke is om een liefdes concurrent uit te schakelen door hem te doden of leugens over hem te vertellen. ook in tijden van oorlog moet je mensen niet martelen of erger..
misschien brood stelen in schaarste is oke, maar uit hebzucht stelen moet nog steeds worden bestraft.

chris

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Location : heemskerk
Points : 60
Registration date : 27-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: All is fair in love and war.. Empty Re: Stelling: All is fair in love and war..

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum