Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mahatma Gandhi

+6
Kusum
DonJuan
Chaandni
Ashmit
Gopaal
su
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Mahatma Gandhi - Pagina 2 Empty Re: Mahatma Gandhi

Bericht van Arya vr feb 01, 2008 2:33 am

Ashmit schreef:weet je wat echt jammer is?
Dat niemand ziet hoe goed hij is en dan doel ik echt op de tegenstanders toendertijd, pakistan.
Indiërs kwamen idd terug vanuit Paki, maar verkoold, omdat de hele trein in brandgestoken was in LaHore.

Je bent Mahaan, maar wat heeft het opgeleverd?

Velen bekritiseren hem, maar ik denk dat hij op de goede weg was, als hij langer had geleefd had hij zijn
masterplan afgemaakt en dan hadden we nu niet met een schurkenstaat erbij.
Uit jullie posts blijkt ook dat hij eigenlijk geen keuze had, dat geloof ik ook wel.


$H@KTI schreef:
su schreef:
Gopaal schreef:Helaas zijn er .....jullie van hem.

Gopaal, over het algemeen ben ik het eens met je, maar hier zie ik het toch anders. Zie het aub niet als een aanval op jou hoor. Het is alleen wat ik ervan vind, en misschien heb ik het helemaal mis.
"wat vinden jullie van gandhi,
kijk vandaag is het zijn geboorte dag maar op zich doet het niks met me want hij is geen heilig of spiritueel persoon..."

Heilig was hij misschien niet, naar ik vond hem best wel spiritueel.


"...van de andere is ie ook een land verader want hij heeft een hele stuk van india aan de moslims gegeven, de pakistanen zeiden tegen alle hindoe's uit dat gebied dat ze weg moesten maar gandhi heeft de moslims in india nooit weggestuurd naar pakistaan..."
Volgens mij heeft ie van alles gedaan om het land bijelkaar te houden, maar op dat moment was er geen andere optie, (om een totale burger oorlog te voorkomen, moest ie instemmen (met pijn in zijn hart)).
Als de pakistanen alle hindoes het land uitsturen, is het niet gepast om het zelfde te doen met de mosliems uit India. (ik vind hem ook hierdoor spiritueel.)

"....en een mahatma hloort zich niet bezig te houden met politiek maar moet dharm (religie) prediken..."
De politiek heeft toch juist dit soort mensen nodig.
(De Leiders van vroeger (Dhasrath, Rama, Bharath,Hariscandre,Vasudev,...) waren erg spiritueel.



Juist ik ben het met jou eens Wink
Hij heeft stukken land weggegeven om te zorgen dat er juist vrede onder de bevolking kwam en dat er geen burgeroorlog ontstond,nattuurlijk betreurde hij het dat er Indiers werden weggestuurd uit Pakistan wat voorheen gewoon een stuk van India was,maar door niet hetzelfde te doen liet hij zien dat hij een man was die stond achter z,n idealen van vrijheid en meningsuiting en dat op een mannier zonder geweld!!!
Dat is iets wat je tegenwoordig niet meer ziet en het is jammer dat niemand hiervan geleerd heeft!!!
een zeer goed man, deze man verdiend nog steeds respect in de hele wereld. oorlog voeren zonder geweld.
maar helaas in een oorlog vallen doden. of hij daardoor vermoord is, weet ik niet.
en dat hij het stukje pakistan weggeeft. ook heel stom. india is er kleiner op geworden. gevolg er wordt nog steeds gevochten om kashmir/.shimla. als hij dat niet had weggegeven dan hadden ze dit niet gehad.


maar over het algemeen. man met lef. petje af. en alle respect voor hem. jai hind.
Arya
Arya

Man
Aantal berichten : 563
Leeftijd : 55
Location : den haag
Points : 0
Registration date : 24-10-07

http://aryasamaj.forumwise.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Mahatma Gandhi - Pagina 2 Empty Re: Mahatma Gandhi

Bericht van Kusum vr feb 01, 2008 10:20 pm

Voor mij blijft hij altijd een man met respect JAI HIND
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum