Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie van Bekeren.

+10
Sureena
BG
Aryan
Nesh_d
$H@KTI
Shivaaya
Chaandni
su
Ashmit
Kusum
14 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat vinden jullie van Bekeren. - Pagina 3 Empty Re: Wat vinden jullie van Bekeren.

Bericht van parinl do sep 10, 2009 4:25 am

het is eigenlijk zo dat we echt allemaal in 1 god geloven, maar wanneer je naar een ander geloof over stapt, dan ga je andere regels volgens voor die geloof, anders bidden, anders geloven & andere feestdagen vieren.
we zijn allemaal op aarde gezet, zodat god kijkt wie goed doet wie slecht, god helpt ons een handje voor de rest maak jezelf een bessling als je vind dat je geloof goed is waarom zou je je dan bekeren?
parinl
parinl

Vrouw
Aantal berichten : 12
Leeftijd : 35
Location : ver van jou vandaan
Points : 41
Registration date : 26-04-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van Bekeren. - Pagina 3 Empty Re: Wat vinden jullie van Bekeren.

Bericht van Jash za aug 14, 2010 6:37 pm

Dat we allemaal in 1 god geloven, is weer een ander geloof. Dan geloof je wat anders. Als je de hindoe goden gelooft, dan zijn hun gewoon de goden toch? Dan is het dus niet 1 god.

Ik vind het prima als je wat anders gelooft dan vroeger. Je vormt je eigen geloof. Niet altijd is het geloof wat je met je ouders meekrijgt, iets waar je echt in gelooft. Eigenlijk hebben wij die keus nooit gekregen want we kregen het gewoon mee en we zijn hindoestaan.

Maar als ik er zo erg mee ben opgegroeid, dan heb ik er een speciale band mee en geloof ik er ergens wel in. Dus de hindoe geloof zal ik altijd ergens in me hart meedragen.

Maar hoe meer discovery/national geographic ik kijk, hoe meer ik geloof in atheïsten. Als je al die dingen ziet, hoort en leest over het heelal, het universum, dat alles met een biologische of natuurlijke reden is onstaan. Dan ga je steeds meer twijfelen van : Wat als er helemaal geen god is? En alles zo 'wetenschappelijk' te verklaren valt?

Of een andere manier: Er gebeuren zó extreem veel slechte dingen, met extreem veel onschuldige mensen, dat je denkt: Is er wel een god?

Echt waar.. hoe meer ik documentaires kijk over het universum, hoe meer ik 'wetenschap' geloof. En op 1 of ander manier, brengt de wetenschap mij twijfels over religie en goden. Het is bijna alsof ik moet kiezen: óf wetenschap, óf goden. En die wetenschap is gebasseerd op feiten...

Jash

Man
Aantal berichten : 93
Leeftijd : 34
Location : Wereld
Points : 182
Registration date : 14-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van Bekeren. - Pagina 3 Empty Re: Wat vinden jullie van Bekeren.

Bericht van su za aug 14, 2010 6:58 pm

Mooi stuk heb je geschreven Jash.
Maar laat je niet misleiden door wetenschappers. Ook de wetenschappers zijn poppetjes in Gods hand.
Er zijn zoveel incarnaties en heiligen die aangegeven hebben dat buiten de zicht van de wetenschap een andere kracht is die alles onder controle heeft. Wetenschappers die ook spiritueel zijn ontwikkeld zijn een stuk bescheidener over hun wetenschappelijke kennis dan de wetenschappers die denken dat dingen uit het niets zijn ontstaan.

Denk aan de leringen van deze geleerden:
Rama
Krishna
Harishchandra
Bali
Jezus
Boeddha
Zorastra
Nanak
Saibaba
enz enz...

su

Man
Aantal berichten : 468
Leeftijd : 56
Location : Den Haag
Points : 240
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van Bekeren. - Pagina 3 Empty Re: Wat vinden jullie van Bekeren.

Bericht van Jash za aug 14, 2010 7:32 pm

su schreef:Mooi stuk heb je geschreven Jash.
Maar laat je niet misleiden door wetenschappers. Ook de wetenschappers zijn poppetjes in Gods hand.

Alleen als je 100% in god gelooft. Daar gaat de discussie juist over.

su schreef:
Er zijn zoveel incarnaties en heiligen die aangegeven hebben dat buiten de zicht van de wetenschap een andere kracht is die alles onder controle heeft. Wetenschappers die ook spiritueel zijn ontwikkeld zijn een stuk bescheidener over hun wetenschappelijke kennis dan de wetenschappers die denken dat dingen uit het niets zijn ontstaan.

Die 'aangeven' dat er een andere kracht is? Maar waarom geloven we die dan? Er zijn 6 miljard mensen op de wereld. Je gaat altijd wel mensen tegenkomen die zulke dingen beweren, die heilig zijn. Ze 'geven het aan' zoals je zegt. Maar waarom kunnen ze het alleen 'aangeven' en nooit 'bewijzen'. We geloven alleen wat mensen zeggen. En dat de wetenschap een beetje richting atheïsten gaat, is eigenlijk zelfs meer concreter bewijs dan wat 'mensen zeggen'. Niets ervan is een bewijs, maar als je iets bewijs wil noemen, is het eerder de wetenschap, dan wat mensen zeggen.

su schreef:
Denk aan de leringen van deze geleerden:
Rama
Krishna
Harishchandra
Bali
Jezus
Boeddha
Zorastra
Nanak
Saibaba
enz enz...
Er zijn 6 miljard mensen op deze wereld. Hoe kun je niet verwachten dat er verhalen ontstaan.. die heel misschien niet eens waar zijn? Hoe klein is de kans dat mensen Krishna in het echt hebben gezien en weten hoe die eruit ziet? En hoe groot is de kans dat alles wetenschappelijk/natuurlijk te verklaren is?

Ik wil het bijna niet zeggen maar, de kans is eigenlijk best groot dat ze verzonnen zijn. Behalve Jezus enzo dan, sommigen die echt hebben geleefd, maar die hadden beperktere krachten dan wat wij verstaan onder 'goden'. Die waren gewoon mensen.

Jash

Man
Aantal berichten : 93
Leeftijd : 34
Location : Wereld
Points : 182
Registration date : 14-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van Bekeren. - Pagina 3 Empty Re: Wat vinden jullie van Bekeren.

Bericht van Aryan vr okt 08, 2010 8:42 pm

Kinderen/jongeren groeien op met het geloof van hun ouders, familie.
Ik snap best dat wanneer men zich gaat verdiepen in andere religies, zich meer verbonden voelt met een andere religie...
Aryan
Aryan

Man
Aantal berichten : 402
Leeftijd : 35
Location : The Netherlands
Points : 45
Registration date : 10-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van Bekeren. - Pagina 3 Empty Re: Wat vinden jullie van Bekeren.

Bericht van Jash za okt 09, 2010 2:20 am

Aryan schreef:Kinderen/jongeren groeien op met het geloof van hun ouders, familie.
Ik snap best dat wanneer men zich gaat verdiepen in andere religies, zich meer verbonden voelt met een andere religie...

Precies, stel nou dat iemand al na lang overwegen en nadenken meer met het hindoeïsme denkt te hebben dan met zijn eerste geloof.. dat kan toch? Dat moet gewoon mogelijk zijn dat je dan meer richting die andere geloof gaat. Zou geen probleem moeten zijn denk ik.

Jash

Man
Aantal berichten : 93
Leeftijd : 34
Location : Wereld
Points : 182
Registration date : 14-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van Bekeren. - Pagina 3 Empty Re: Wat vinden jullie van Bekeren.

Bericht van Aryan za okt 09, 2010 4:14 pm

Jash schreef:
Aryan schreef:Kinderen/jongeren groeien op met het geloof van hun ouders, familie.
Ik snap best dat wanneer men zich gaat verdiepen in andere religies, zich meer verbonden voelt met een andere religie...

Precies, stel nou dat iemand al na lang overwegen en nadenken meer met het hindoeïsme denkt te hebben dan met zijn eerste geloof.. dat kan toch? Dat moet gewoon mogelijk zijn dat je dan meer richting die andere geloof gaat. Zou geen probleem moeten zijn denk ik.

Ja, heb je helemaal gelijk in... ik heb zelf ook meer interesse in een ander geloof na het lezen en verdiepen in de boeken... maar goed... we will see!
Aryan
Aryan

Man
Aantal berichten : 402
Leeftijd : 35
Location : The Netherlands
Points : 45
Registration date : 10-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van Bekeren. - Pagina 3 Empty Re: Wat vinden jullie van Bekeren.

Bericht van Jash ma okt 18, 2010 2:46 am

BG schreef:Bekeren is als "God in een andere jasje willen zien dan je gewend was".
Ik zou t niet zo zeggen. Dan klinkt t alsof je elk moment van de dag kan switchen. Ik zou zeggen dat het maar net iets is waar je langzamerhand in kan gaan geloven, of een bepaalde waarde aan hecht en respect voor hebt. Dat kan ook veranderen na n tijdje. Maar niet zo makkelijk als hoe jij t zegt.

Jash

Man
Aantal berichten : 93
Leeftijd : 34
Location : Wereld
Points : 182
Registration date : 14-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van Bekeren. - Pagina 3 Empty Re: Wat vinden jullie van Bekeren.

Bericht van BG di okt 19, 2010 12:27 am

Jash schreef:
BG schreef:Bekeren is als "God in een andere jasje willen zien dan je gewend was".
Ik zou t niet zo zeggen. Dan klinkt t alsof je elk moment van de dag kan switchen. Ik zou zeggen dat het maar net iets is waar je langzamerhand in kan gaan geloven, of een bepaalde waarde aan hecht en respect voor hebt. Dat kan ook veranderen na n tijdje. Maar niet zo makkelijk als hoe jij t zegt.
Je hebt gelijk, mijn reactie was te kort door de bocht, zeg maar
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie van Bekeren. - Pagina 3 Empty Re: Wat vinden jullie van Bekeren.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum