Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom?

+6
Paawan
Shivaya
$H@KTI
Kusum
Ashmit
su
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van $H@KTI di feb 19, 2008 10:58 pm

su schreef:
$H@KTI schreef:
su schreef:
$H@KTI schreef:
Kusum schreef:De strijd met Abimanyu was helemaal niet eerlijk Boos
hij had wel wapen bij zich, maar zoveel duivels(sorry dat ik duivel zeg) mag niet met 1 man vechten want pitama en hun Guru had hun dat niet geleerd. Crying or Very sad

En de strijd van Bali en Ram was ook eigenlijk niet helemaal eerlijk,maar ik heb gehoord dat BAli zoveel macht en kracht had dat als hij Ram zou zien zou hij al die kracht van Hem intrekken. Wink
Tjaah er zijn zoveel redenen te verzinnen,maar Bali was inderdaad supersterk,maar Ram was superintelligent en d,r is een gezegde Wie niet sterk is moet slim zijn!!!en dit klopt helemaal want intelligentie wint het altijd van domme kracht!!! Wink
ik heb nog geen dharmische reden kunnen bedenken, om je tegenstanden vanuit een hinderlaag neer te schieten.
Nou heb je een goeie dharma dan als je je eigen broertje uit z,n land gooid zonder naar hem te luisteren???En heb je een goeie dharma als je dan ook nog zijn vrouwtje inpikt???Ik denk het niet!!!
Iemand die geen goeie dharma beschikt behoord zowieso al tot slecht en dus als vijand van Ram!!!
Ram heeft om die redenen een pijl geschoten naar Bali en Bali vroeg hem ook waarom en dit was zijn antwoord erop!!!
Aha
Die acties van Ravan en Bali is niet goed, daar heb je helemaal gelijk in.
Maar de manier waarop Ram ingreep, is geen goed voorbeeld voor de wereld, lijkt mij.
(Mensen kunnen Zijn voorbeeld gebruiken, om stouterikken op een oneerlijke wijze aan te vallen. En dat kan toch nooit de bedoeling zijn van Incarnaties?).
Oooooowwww oke laat me een ander voorbeeld geven stel jij bent getrouwd en jij en je vrouw hebben een pracht van een dochtertje,zij wordt op bruute wijze verkracht en zelfs vermoord,door fouten van het rechtssyteem komt deze dader op vrije voeten en kunnen ze hem niks meer doen,omdat justitie fouten heeft gemaakt,zou jij dan niet het recht in eigenhand nemen en de dader alsnog afmaken of z,n leven goed zuur te maken???Ookal doe je het op zo,n mannier dat niet iedereen die het ziet het met jou eens is op de mannier waarop jij dit doet???

Snap je nu waar ik heen wil???

Het gaat er niet om hoe het gebeurd en waar,het gaat erom dat het kwaad wordt bestrijd als mogelijk is!!!
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Ashmit wo feb 20, 2008 12:05 am

jullie maken me nu wel nieuwsgierig naar die strijd tussen Bali en Rama,
hij wordt altijd gezien als een flat character, iemand die perfect is en constant.


Offtopic @ Shakti: De Pizza was heerlijk, maar ik mag nu wel trainen.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van su wo feb 20, 2008 12:41 am

Ashmit schreef:jullie maken me nu wel nieuwsgierig naar die strijd tussen Bali en Rama,
hij wordt altijd gezien als een flat character, iemand die perfect is en constant.


Offtopic @ Shakti: De Pizza was heerlijk, maar ik mag nu wel trainen.
Precies, en daarom kan ik het niet vatten.
Als ik het goed begrepen heb, had bali een speciale gave gekregen.
Als iemand die tegen hem zou strijden, zou hij de helft van zijn tegenstanders krachten krijgen.
maw hij zou onverslaanbaar worden.
Ram "moest" dus op een oneerlijk manier hem doden.
(Rama stuurde iemand anders om met hem te vechten en schoot bali stiekem neer)
Dat vindt ik dus ongepast en onbegrijpelijk.
Maar shakti, komt steeds met een voorbeeld, om het uit te leggen.


Laatst aangepast door su op wo feb 20, 2008 12:48 am; in totaal 1 keer bewerkt

su

Man
Aantal berichten : 468
Leeftijd : 56
Location : Den Haag
Points : 240
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van $H@KTI wo feb 20, 2008 3:29 am

su schreef:
Ashmit schreef:jullie maken me nu wel nieuwsgierig naar die strijd tussen Bali en Rama,
hij wordt altijd gezien als een flat character, iemand die perfect is en constant.


Offtopic @ Shakti: De Pizza was heerlijk, maar ik mag nu wel trainen.
Precies, en daarom kan ik het niet vatten.
Als ik het goed begrepen heb, had Bali een speciale gave gekregen.
Als iemand die tegen hem zou strijden, zou hij de helft van zijn tegenstanders krachten krijgen.
maw hij zou onverslaanbaar worden.
Ram "moest" dus op een oneerlijk manier hem doden.
(Rama stuurde iemand anders om met hem te vechten en schoot bali stiekem neer)
Dat vindt ik dus ongepast en onbegrijpelijk.
Maar shakti, komt steeds met een voorbeeld, om het uit te leggen.

Dat klopt wat je zegt Su als Bali zijn tegenstander versloeg in een battle dan werd hij krachtiger!!!
Maar ook aan zijn kracht werden grenzen gesteld!!!
So was Bali geen wijze strijder en dacht altijd dat hij met z,n bruute kracht wel zou winnen!!!
Ram aan de andere kant is een man die geduld neemt,hij heeft juist de kennis om tactisch te werk te gaan!!!
En had dus ook een plan bedacht om Bali in de val te lokken door hem uit te laten daagen door Sughrive,zodat hij hem kon neerschieten met z,n pijl!!!

Hier komt ook het gezegde vandaan wie niet sterk is,moet slim zijn!!!Of als je slim bent gebruik je domme kracht!!!

Denk je nou echt dat als Ram naar Bali zou gaan ,dat hij dan z,n gezicht zou vertonen???En als ie zou vertonen dan zou hij z,n vrienden van Lanka en de onderwereld ook wel waarschuwen en hoe groot zou dan de kans zijn dat ze Sita Maya zouden terrugvinden???
Vergeet niet dat Bali en Raghvan contact hadden met elkaar,op het moment dat Prins Angad als boodschapper van Lord Ram de laatste waarschuwing gaf liet Raghvan hem dat nog merken door te vragen waarom hij vocht aan de kant van de tegenpartij,waarom hij vocht voor de moordernaar van z,n eigen vader.
Maar Lord Ram had Prins Angad en Bali zelf uitgelegd waarom.

Je moet het so zien,Lord Ram ging vissen en gebruikte als aas Sughrive om Bali boven water te krijgen en in de pan te hakken!!!

Ik heb het nou op zoveel mannieren geprobeerd duidelijk te maken,ik weet niet hoe duidelijker ik dit nog kan brengen!!! Rolling Eyes


Laatst aangepast door $H@KTI op wo feb 20, 2008 3:31 am; in totaal 1 keer bewerkt
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Ashmit wo feb 20, 2008 8:07 pm

het was dus geen laffe daad van Rama, maar pure strategie.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van $H@KTI wo feb 20, 2008 9:53 pm

Ashmit schreef:het was dus geen laffe daad van Rama, maar pure strategie.
Inderdaad het was een slimme actie!!!
In The Ramayan staat overigens niet of Ram al wist hoe slecht Bali was,maar ging uit van wat hij hoorde van King Sughrive en of hij hem had verteld dat z,n broer Bali contact onderhield met de onderwereld en demonen is niet bekend!!!En was op dat moment ook niet van toepassing,Ram wist wel door Sughrive dat Bali niet zomaar een Apenkoning was,maar dat hij supersterk was en hierdoor ging Ram nadenken en kwam hij met deze plan,zijn broertje Lakshman zei al kom we gaan hem vechten en halen de troon voor Sughrive,maar Ram hield hem tegen,omdat wist dat hij niet met zomaar een demon of slechterik te maken had.
Als je goed nadenkt dan zie bij meerdere gebeurtenissen in the Ramayan dat Ram een goed doordachte krijger is!!! Wink
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Ashmit do feb 21, 2008 8:59 am

klinkt goed.

$H@KTI schreef:
Ashmit schreef:het was dus geen laffe daad van Rama, maar pure strategie.
Inderdaad het was een slimme actie!!!
In The Ramayan staat overigens niet of Ram al wist hoe slecht Bali was,maar ging uit van wat hij hoorde van King Sughrive en of hij hem had verteld dat z,n broer Bali contact onderhield met de onderwereld en demonen is niet bekend!!!En was op dat moment ook niet van toepassing,Ram wist wel door Sughrive dat Bali niet zomaar een Apenkoning was,maar dat hij supersterk was en hierdoor ging Ram nadenken en kwam hij met deze plan,zijn broertje Lakshman zei al kom we gaan hem vechten en halen de troon voor Sughrive,maar Ram hield hem tegen,omdat wist dat hij niet met zomaar een demon of slechterik te maken had.
Als je goed nadenkt dan zie bij meerdere gebeurtenissen in the Ramayan dat Ram een goed doordachte krijger is!!! Wink
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van $H@KTI do feb 21, 2008 6:16 pm

Ashmit schreef:klinkt goed.

$H@KTI schreef:
Ashmit schreef:het was dus geen laffe daad van Rama, maar pure strategie.
Inderdaad het was een slimme actie!!!
In The Ramayan staat overigens niet of Ram al wist hoe slecht Bali was,maar ging uit van wat hij hoorde van King Sughrive en of hij hem had verteld dat z,n broer Bali contact onderhield met de onderwereld en demonen is niet bekend!!!En was op dat moment ook niet van toepassing,Ram wist wel door Sughrive dat Bali niet zomaar een Apenkoning was,maar dat hij supersterk was en hierdoor ging Ram nadenken en kwam hij met deze plan,zijn broertje Lakshman zei al kom we gaan hem vechten en halen de troon voor Sughrive,maar Ram hield hem tegen,omdat wist dat hij niet met zomaar een demon of slechterik te maken had.
Als je goed nadenkt dan zie bij meerdere gebeurtenissen in the Ramayan dat Ram een goed doordachte krijger is!!! Wink

Zijn broertje Lakshman wilt altijd snel z,n boog pakken en actie ondernemen,maar Ram houdt hem altijd tegen en pakt het probleem goed doordacht aan!!!

Laat me je een ander voorbeeld geven.
Lord Ram en z,n apenleger komen aan bij het strand waar ze de oversteek naar Lanka moeten maken.
Inplaats om gelijk een pijl van Bramha af te schieten omdat de God van de Zee niet meteen reageerd gaat Lord Ram 3 dagen lang bidden en mediteren en pas als laatste optie gebruikt hij die pijl!!!
En dan pas komt de God van de Zee hem aanspreken en z,n excusses aanbieden en verteld hij Lord Ram hoe hij de oversteek naar Lanka kan maken.
Lord Ram zegt hem dan dat de pijl op z,n boos al gespannen is en wat hij er dan mee moet doen???Hierop zegt de God van de Zee schiet hem in de richting van de dichtsbijzijnde vulkaan en je krijgt er stenen voor terrug waarmee je de oversteek kan maken!!! Wink
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Paawan di feb 26, 2008 4:01 pm

su schreef:In de heilige geschriften zijn er dingen die mensen niet begrijpen of onjuist vinden.
In deze topic kunnen we het daarover hebben.

Waarom heeft Sri Ram, Bali(broer van Sugriv) uit een hinderlaag gedood en niet tijdens een eerlijke gevecht?
Ik heb dat hele Ramayan verhaal niet kunnen snappen mensen Stil
Wat wel en wat niet eerlijk is, eigenlijk kan god geen slechte voorbeeld achterlaten voor de mensheid
want hij kwam ook op aarde om een goed voorbeeld te geven duss tjjahh Wink
Paawan
Paawan

Man
Aantal berichten : 95
Leeftijd : 61
Location : Dil
Points : 0
Registration date : 01-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van $H@KTI vr mei 16, 2008 11:42 pm

Paawan schreef:
su schreef:In de heilige geschriften zijn er dingen die mensen niet begrijpen of onjuist vinden.
In deze topic kunnen we het daarover hebben.

Waarom heeft Sri Ram, Bali(broer van Sugriv) uit een hinderlaag gedood en niet tijdens een eerlijke gevecht?
Ik heb dat hele Ramayan verhaal niet kunnen snappen mensen Stil
Wat wel en wat niet eerlijk is, eigenlijk kan god geen slechte voorbeeld achterlaten voor de mensheid
want hij kwam ook op aarde om een goed voorbeeld te geven duss tjjahh Wink
Wat wil je weten??? Wink
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 40
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Chaandni za mei 24, 2008 1:13 am

Paawan schreef:
su schreef:In de heilige geschriften zijn er dingen die mensen niet begrijpen of onjuist vinden.
In deze topic kunnen we het daarover hebben.

Waarom heeft Sri Ram, Bali(broer van Sugriv) uit een hinderlaag gedood en niet tijdens een eerlijke gevecht?
Ik heb dat hele Ramayan verhaal niet kunnen snappen mensen Stil
Wat wel en wat niet eerlijk is, eigenlijk kan god geen slechte voorbeeld achterlaten voor de mensheid
want hij kwam ook op aarde om een goed voorbeeld te geven duss tjjahh Wink

Probeer het te begrijpen op deze manier:
Ram is/was geen God maar iemand gezonden door God. Met de bijbehorende krachten.

Dan lijkt het allemaal IETS begrijpelijker.

Het is nog altijd fictie maar om je een voorbeeld te geven. Een voorbeeld van hoe je je leven moet leiden.
Chaandni
Chaandni

Vrouw
Aantal berichten : 696
Leeftijd : 41
Location : Amsterdam
Points : 0
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Parvati zo mei 25, 2008 1:11 am

Ashmit schreef:Het is simpel, je voert oorlog, als jij dezelfde pech zou hebben, dan hadden zij
geen ene seconde geaarzeld. Dat een Hindoestaan aarzelt, zelfs in tijden van oorlog, is bijzonder. Dat betekent dat hij een ere code heeft.

De Gita (Krishna) leert ons dat het noodzakelijk is om te vechten, zelfs tegen je eigen bloed, omdat het kwaad uitgroeid moet worden. Alleen is het voor Hindoestaanse begrippen echt wennen, dat Hindoestanen wat slagvaardiger zijn.


Ons lichaam is ego gedreven. In lichamelijke vorm heeft de mens verlangens. Deze worden gestuurd door de zinnen. In lichamelijk gedaante willen mensen gelukkkig zijn, plezier maken, dingen kopen. Deze materiele (aardse) gedachte zorgt ervoor dat wij emotioneel reageren. Hierdoor raken wij voelen wij pijn, voelen we ons ongelukkig. Het gevolg is dat we niet meer helder kunnen nadenken. Onder invloed van de emoties zijn wij niet in staat om rationeel te handelen. Zo worden we tot handelingen gedreven die ons verder van het doel drijft.

Het gevecht tussen Arjun en de familie symboliseert het gevecht met ons zelf (het innerlijk): de emotionele bindingen waarvan wij los moeten raken om moksh te bereiken.
Parvati
Parvati

Vrouw
Aantal berichten : 131
Leeftijd : 65
Location : Shristhi
Points : 0
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Ashmit zo mei 25, 2008 12:13 pm

Maar toch heeft hij moeten doden in strijd. Dit werd hem zelfs beveeld.
maar even een voorbeeld:

stel dat iemand jou pijn wil doen?
Kijk naar de tibetaanse monikken, die hebben het door, ze komen voorzichzelf op, maar niet zoals je tegenwoordig zien hoe bepaalde fundementalisten het doen.

En als de tibetanen gewoon rustig in een hoekje gingen bidden, dan had niemand zoveel vernomen over Tibet.


Ik ga je een ander voorbeeld geven, als twee mensen over jou, zeggen dat jij een dief bent en een leugenaar, terwijl jij nooit hebt gestolen of hebt gelogen (neem deze hypothese even aan)...

Dan zal je zien dat uiteindelijk, niemand, je zal vertrouwen en iedereen je een leugenaar of dief zal noemen... waar was het fout gegaan dan?


Parvati schreef:
Ashmit schreef:Het is simpel, je voert oorlog, als jij dezelfde pech zou hebben, dan hadden zij
geen ene seconde geaarzeld. Dat een Hindoestaan aarzelt, zelfs in tijden van oorlog, is bijzonder. Dat betekent dat hij een ere code heeft.

De Gita (Krishna) leert ons dat het noodzakelijk is om te vechten, zelfs tegen je eigen bloed, omdat het kwaad uitgroeid moet worden. Alleen is het voor Hindoestaanse begrippen echt wennen, dat Hindoestanen wat slagvaardiger zijn.


Ons lichaam is ego gedreven. In lichamelijke vorm heeft de mens verlangens. Deze worden gestuurd door de zinnen. In lichamelijk gedaante willen mensen gelukkkig zijn, plezier maken, dingen kopen. Deze materiele (aardse) gedachte zorgt ervoor dat wij emotioneel reageren. Hierdoor raken wij voelen wij pijn, voelen we ons ongelukkig. Het gevolg is dat we niet meer helder kunnen nadenken. Onder invloed van de emoties zijn wij niet in staat om rationeel te handelen. Zo worden we tot handelingen gedreven die ons verder van het doel drijft.

Het gevecht tussen Arjun en de familie symboliseert het gevecht met ons zelf (het innerlijk): de emotionele bindingen waarvan wij los moeten raken om moksh te bereiken.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Parvati zo mei 25, 2008 8:09 pm

Kan je de passage aangeven waarin Arjun werd beveeld?
Parvati
Parvati

Vrouw
Aantal berichten : 131
Leeftijd : 65
Location : Shristhi
Points : 0
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Ashmit ma mei 26, 2008 12:25 am

jahzeker, ligt het boek in mijn kast.
Ik kom hier zeker op terug.

Volgens mij stata het in de uitleg van Shri Prabhupada
In de korte internetversie heb ik het niet één twee drie kunnen destilleren:


En, wat betreft het doen van je plicht in de veldslag, moet ik je zeggen dat je altijd voor je zaak moet instaan terwille van God, je eigenlijke kwaliteit, deugd en rechtschapenheid, op de eerste plaats, dat is het allerbeste wat een bestuurder kan doen. (32) O zoon van tante Prithâ, prijs jezelf als bestuurder gelukkig als je in de strijd tegenstanders tegenover je hebt, aangezien dat je de kans biedt om te excelleren en te laten zien wie je bent. (33) Verdedig daarom je belang als betrof het God zelf, want als je erin mislukt je eigenlijke aard met Hem van dienst te zijn, zal je niets meer zijn dan een profiteur zonder enig zelfrespect. (34) Als je je niet doet gelden zal je je goede naam verspelen, en dat is voor een achtenswaardig man iets dat nog veel erger is dan de dood. (35) Je kameraden op het slagveld die allen het grootste respect voor je hebben, zullen je als een verliezer afschrijven als je het nu uit angst laat afweten. (36) Ze zullen achter je rug over je kletsen en je kunnen in twijfel trekken, en je weet wel hoe pijnlijk dat is. (37) Bekijk het op deze manier; of je bent een eervolle verliezer, of je doet je goede naam eer aan door de slag te winnen; en dus, ga ervoor en wees zeker van jezelf met deze keuze, o zoon van Kuntî! (38) Of je uiteindelijk nu gelukkig of ongelukkig zult zijn, erop vooruitgaat of er bij inschiet, of je nu zegeviert of het verliest, je zit nooit fout als je gelijkmoedig in het strijdperk treedt met dit in gedachten!'

Maar ik ga echt het boek erbij pakken. want ik meen me echt te herinneren dat Arjuna moest vechten, omdat het werd beveeld en hij mocht niet twijfelen etc. Netzoals je de Bhagavd Gita moet aannemen zoals ze is. Het is zo, omdat het er staat, dit waren ook eye openers voor mij, want ik had nooit verwacht dat het allemaal zo streng was.

Parvati schreef:Kan je de passage aangeven waarin Arjun werd beveeld?
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Ashmit ma mei 26, 2008 11:35 pm

Ok zou erop terugkomen en ik ben er nog steeds mee bezig.
Ik heb wel het volgende even aangekaart, wellicht ook een mooie topic, want het heeft raakvlakken met deze discussie.

http://sairamforum.hyves.nl/forum/1914503/r9XD/Onthechting_vs_Dharma_Assertiviteit/?pageid=AU9YV68JJJCOS0KW4

Ondertussen bladerend in de Gita....
Ik zie dat Shri Krishna, Arjuna heeft herinnerd aan zijn dharma.
Verder zie ik dat je de kennis van de Gita moet aannemen. "We dienen dit gewoon als feit te aanvaarden en op déze manier, zonder enige vorm van interpretatie, de historische betekenis van de Bhagavad-Gita te begrijpen op gezag van Krishna". (Voorwoord bladzij XVII)

Dit was al een eye opener betreft het Hindoeïsme, normaal gesproken is het niet daadkrachtig, iedereen doet van alles maar en er lijken niet echte regels te zijn (zo op het eerste gezicht).

Maar ik ga het één en ander nog even goed doornemen, en als ik abuis ben, dan vermeld ik dat ook gewoon Wink
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Parvati wo mei 28, 2008 10:02 pm

Behoort het voorwoord ook tot de Bhagvad Gita. Dit vraag ik omdat je het expliciet vermeld. Wat is de toegevoegde waarde? Een bladzijder verwijzing heeft geen zin aangezien ik niet de Bhagvad Gita van Prabhupadha in mijn bezit heb.

In je post van 25 mei tijdstip 11.25 verwijs je ergens naar. Zijn het slokha's? Wat is de verwijzing? Hoofdstuk?

Ik zal geduldig wachten op de slokha waarin Arjun het wordt beveeld.
Parvati
Parvati

Vrouw
Aantal berichten : 131
Leeftijd : 65
Location : Shristhi
Points : 0
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Ashmit wo mei 28, 2008 10:53 pm

Je hebt helemaal gelijk, alleen was het een eye opener voor me.
Ik had het hindoeïsme nog nooit zo dadkrachtig ervaren.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de betekenissen van de auteur en zijn interpretaties
ook heb gezien als de inhoudt van de Bhagavad Gita zelf, echter moet je inhoudt zelf geven.
Iedereen bewandelt zijn eigen pad en ik denk niet dat ik in de echte tekst van de Gita zal lezen
dat Krishna het echt beveelde, wel dat ie optreed als vriend en als leraar om Arjuna te laten vechten
tegen zijn innerlijke conflicten.


Parvati schreef:Behoort het voorwoord ook tot de Bhagvad Gita. Dit vraag ik omdat je het expliciet vermeld. Wat is de toegevoegde waarde? Een bladzijder verwijzing heeft geen zin aangezien ik niet de Bhagvad Gita van Prabhupadha in mijn bezit heb.

In je post van 25 mei tijdstip 11.25 verwijs je ergens naar. Zijn het slokha's? Wat is de verwijzing? Hoofdstuk?

Ik zal geduldig wachten op de slokha waarin Arjun het wordt beveeld.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Ashmit wo mei 28, 2008 10:55 pm

Ohja, ik verwees naar een tekst, mijn bron is:
http://gita.srimadbhagavatam.org/hoofdstuk2a.html

erg handig als je wil lezen, maar het boek niet één twee drie bij de hand hebt.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Parvati ma jun 02, 2008 10:42 pm

Als die hallo voor mij bedoeld is, ik kan niet inhoudelijk reageren op je post vandaar dat ik niet heb gereageerd.
Parvati
Parvati

Vrouw
Aantal berichten : 131
Leeftijd : 65
Location : Shristhi
Points : 0
Registration date : 24-05-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Ashmit di jun 03, 2008 6:33 pm

Ja die hallo was ook bedoeld om het topic bovenaan te krijgen ook als geheugensteuntje voor mij. Ik heb gister een hoofdstuk van de Gita gelezen, het boek.

Sri Krishna beveelt niks op, maar fungeert als leermeester. In de betekenis van de heer Praphubada staat dat je de Gita moet nemen zoals ze is en het moet accepteren.
Ik las zijn betekenis ook als de Gita zelf.


Parvati schreef:Als die hallo voor mij bedoeld is, ik kan niet inhoudelijk reageren op je post vandaar dat ik niet heb gereageerd.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Ashmit ma jul 21, 2008 3:49 am

Bhagavad Gita:

"Daarom, Arjuna, dien je altijd aan Mij te denken en tegelijkertijd je voorgeschreven plicht te vervullen en te strijden. Als je je daden aan Mij wijdt en je geest en verstand naar Mij richt, zul je ongetwijfeld tot Me komen"

Bg 8:7

Ik ga nog verder zoeken naar duidelijkere zaken.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Shivaaya ma jul 21, 2008 8:14 pm

Na deze gebeurtenis kreeg Shree Ram sraab ( een vloek) van Angat (zoon van Bali).
Dat ook Hij geraakt zal worden door een pijl en er een einde komt aan zijn aardse bestaan.
Dit komt terug in het verhaal van Shree Krishna.

Shree Ram kwam niet alleen op aarde om een goed voorbeeld te zijn, maar ook om te laten zien hoe het leven in elkaar zit. Wat je hieruit kunt leren is dat je altijd je karni ke phal krijgt.
Shivaaya
Shivaaya

Vrouw
Aantal berichten : 87
Leeftijd : 74
Location : Noord-brabant
Points : 0
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van BG ma jul 21, 2008 8:20 pm

Ashmit schreef:Bhagavad Gita:

"Daarom, Arjuna, dien je altijd aan Mij te denken en tegelijkertijd je voorgeschreven plicht te vervullen en te strijden. Als je je daden aan Mij wijdt en je geest en verstand naar Mij richt, zul je ongetwijfeld tot Me komen"

Bg 8:7

Ik ga nog verder zoeken naar duidelijkere zaken.
Zoek, en gij zult vinden zei Jezus !!!!
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van BG ma jul 21, 2008 8:24 pm

Shivaaya schreef:Na deze gebeurtenis kreeg Shree Ram sraab ( een vloek) van Angat (zoon van Bali).
Dat ook Hij geraakt zal worden door een pijl en er een einde komt aan zijn aardse bestaan.
Dit komt terug in het verhaal van Shree Krishna.

Shree Ram kwam niet alleen op aarde om een goed voorbeeld te zijn, maar ook om te laten zien hoe het leven in elkaar zit. Wat je hieruit kunt leren is dat je altijd je karni ke phal krijgt.
Komt die phal zelfs in een volgende leven?
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Kusum ma jul 21, 2008 8:36 pm

Shivaaya schreef:Na deze gebeurtenis kreeg Shree Ram sraab ( een vloek) van Angat (zoon van Bali).
Dat ook Hij geraakt zal worden door een pijl en er een einde komt aan zijn aardse bestaan.
Dit komt terug in het verhaal van Shree Krishna.

Shree Ram kwam niet alleen op aarde om een goed voorbeeld te zijn, maar ook om te laten zien hoe het leven in elkaar zit. Wat je hieruit kunt leren is dat je altijd je karni ke phal krijgt.
Vertel wat meer over die vloek toch Shivaaya! Surprised
Ik weet eigenlijk helemaal niks joh Sad Sad
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom? - Pagina 2 Empty Re: Waarom?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum