Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom zou ik in god(en) geloven?

+12
Paawan
deepoe
$H@KTI
MishaBaby_
Singha
DonJuan
Nesh_d
Chaandni
su
Ashmit
Kusum
GaMBLeR
16 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Waarom zou ik in god(en) geloven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom zou ik in god(en) geloven?

Bericht van Nesh_d di okt 09, 2007 7:04 pm

Als iets niet te verklaren is, dan gooit men het heel heel erg snel op dat het van een hogere macht, denk aan God, komt.

totdat het nader te verklaren is, dan is het opeens geen God meer.

Op deze vraag kun je niet zomaar vanuit buiten een awnser geven maar wel van binnen. Zie binnen.
Nesh_d
Nesh_d

Man
Aantal berichten : 129
Leeftijd : 32
Location : Rotterdam-Zuid
Points : 0
Registration date : 30-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zou ik in god(en) geloven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom zou ik in god(en) geloven?

Bericht van Paawan zo dec 16, 2007 4:39 pm

Het is maar net wat men verstaat onder "aanbidden"
Zoals bekend zegt men....vele wegen leiden naar Rome.
Oftewel het proces van aanbidden behelst eveneens vele"wegen"
Door slechts door Hem oprecht te "aanbidden"zul je zijn handelingen kunnen begrijpen oftewel pas dan zal Zijn genade tot je neerdalen...
Zoals dit het geval was met "Arjuna".
Paawan
Paawan

Man
Aantal berichten : 95
Leeftijd : 61
Location : Dil
Points : 0
Registration date : 01-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zou ik in god(en) geloven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom zou ik in god(en) geloven?

Bericht van Ashmit zo dec 16, 2007 6:04 pm

Mooie topic.
Ik denk dat zelfs mensen die claimen niet geloven dat eigenlijk wel doen.
Het maakt toch niet uit in welke vorm je gelooft, ik denk dat ieder wel
weet dat er meer is tussen hemel en aarde.

Zelfs als je kijkt naar the Discovery Channel en National Geographic zie je dat.
En dat zijn echt hard core wetenschappelijke instanties!


Paawan schreef:Het is maar net wat men verstaat onder "aanbidden"
Zoals bekend zegt men....vele wegen leiden naar Rome.
Oftewel het proces van aanbidden behelst eveneens vele"wegen"
Door slechts door Hem oprecht te "aanbidden"zul je zijn handelingen kunnen begrijpen oftewel pas dan zal Zijn genade tot je neerdalen...
Zoals dit het geval was met "Arjuna".
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zou ik in god(en) geloven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom zou ik in god(en) geloven?

Bericht van Kusum zo dec 16, 2007 10:10 pm

God is alles!

De grond waar we op lopen is God, de lucht die we inademen is God, alles in en om ons heen is God.. buiten God is er niets!
Met deze visie kunnen we onszelf, de mensen ons heen en de wereld om ons heen, tegemoet treden.

God aanbidden kent meerdere dimensies..... we moeten zeker niet alleen aan een puja denken.... bloemen, water e.d. offeren.. God zit in alle mensen.. door deze mensen liefdevol te bejegenen doen we puja!
Door goed te om te gaan met moeder aarde, doen we puja.

God vraagt niet om aanbeden te worden...... het is de behoefte van de mens om Hem te aanbidden.. net zoals een vis schoon water nodig heeft om te overleven, heeft de mens het nodig om God te aanbidden! Het is onze behoefte... en ook deze behoefte wordt in vele dimensies vorm gegeven.

Denk een saan het volgende:
Iemand die veel puja doet in zijn mandir thuis... en geen goed woord over heeft voor zijn medemens.. wat voor puja doet hij precies en hoeveel nut heeft die puja?

De mens heeft gebreken, de mens ontwikkeld zich... maar waarnaartoe? Iedere ontwikkeling heeft richting nodig.... hoe komen wij aan onze richting? Hoe weten wij dat wat wij doen goed is? Daar hebben wij God voor.. Hij geeft ons richting!
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zou ik in god(en) geloven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom zou ik in god(en) geloven?

Bericht van chris vr aug 27, 2010 4:02 pm

er is geen reden om in god te geloven. veel hindoes zijn daarom ook agnost.
als je agnost bent weet je dat God niet te bewijzen valt, daarom heb je er geen mening over.

een atheist however geloofd zelf heilig dat God niet bestaat.

mijn beste vriend claimt agnost te zijn, maar toch zegt hij vaak dat God verzonnen is. nadat ik hem karma en reincarnatie logisch heb uitgelegd, geloofd hij daar ook in. maar in een God weigerd ie te geloven, ook al denkt ie dat er meer is in deze wereld.

waarom zoveel mensen atheist zijn weet ik niet. het is een heel simpele gedachte om aan God te twijfelen. Iedereen doet het. Maar niet iedereen zegt dat God niet bestaat. Atheisme is gewoon een domme gedachte gang in mijn ogen.

chris

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Location : heemskerk
Points : 60
Registration date : 27-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zou ik in god(en) geloven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom zou ik in god(en) geloven?

Bericht van Aashiq za feb 26, 2011 10:34 pm

Omdat er dingen op aarde zijn en gebeuren die absoluut niet door de mens maar door de almachtige God zijn gemaakt.
Aashiq
Aashiq

Man
Aantal berichten : 9
Leeftijd : 34
Location : The Netherlands
Points : 11
Registration date : 26-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zou ik in god(en) geloven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom zou ik in god(en) geloven?

Bericht van Misz S zo feb 27, 2011 8:06 pm

Het is geen verplichting..het is helemaal in je eigen hand of je in iets gelooft of niet..
Misz S
Misz S

Vrouw
Aantal berichten : 589
Leeftijd : 38
Location : Rotterdam
Points : 246
Registration date : 15-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zou ik in god(en) geloven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom zou ik in god(en) geloven?

Bericht van Aashiq zo feb 27, 2011 10:45 pm

Ieder zijn eigen recht ja.
Aashiq
Aashiq

Man
Aantal berichten : 9
Leeftijd : 34
Location : The Netherlands
Points : 11
Registration date : 26-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zou ik in god(en) geloven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom zou ik in god(en) geloven?

Bericht van BG ma feb 28, 2011 1:12 am

maar het moet vast wel voordelen hebben, anders zouden noot zoveel mensen geloven. Aan de andere kant zijn ook veel ongelovigen, ook die zijn zeker van hun zaak.
moeilijk hoor.
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zou ik in god(en) geloven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom zou ik in god(en) geloven?

Bericht van Ashmit do apr 14, 2011 11:02 am

Even puur wetenschappelijk:

Je kan niet bewijzen dat iets niet bestaat... dat is de fundament van wetenschap.
Je kan het alleen met een bepaalde zekerheid uitsluiten, maar 100% uitsluiten zal niet lukken.



chris schreef:er is geen reden om in god te geloven. veel hindoes zijn daarom ook agnost.
als je agnost bent weet je dat God niet te bewijzen valt, daarom heb je er geen mening over.

een atheist however geloofd zelf heilig dat God niet bestaat.

mijn beste vriend claimt agnost te zijn, maar toch zegt hij vaak dat God verzonnen is. nadat ik hem karma en reincarnatie logisch heb uitgelegd, geloofd hij daar ook in. maar in een God weigerd ie te geloven, ook al denkt ie dat er meer is in deze wereld.

waarom zoveel mensen atheist zijn weet ik niet. het is een heel simpele gedachte om aan God te twijfelen. Iedereen doet het. Maar niet iedereen zegt dat God niet bestaat. Atheisme is gewoon een domme gedachte gang in mijn ogen.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zou ik in god(en) geloven? - Pagina 2 Empty Re: Waarom zou ik in god(en) geloven?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum