Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

+6
Chaandni
Arya
Kusum
BG
Ashmit
su
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Ronny vr jan 04, 2008 1:27 pm

Ashmit schreef:is ook zo, de rest zijn afgeleiden van de eerste drie.
Alleen is Vishnu, de allerhoogste, vanuit hem kwamen Shiv en Brahma (Half Goden).


Ronny schreef:Volgens mij zit het zo:

Bramha, Shiv en Vishnu zorgen voor het natuurlijk evenwicht.
Bramha is de schepper
Vishnu is de behouder
Shiv is de vernietiger
En in de natuur kan je dat overal terugvinden.

De rest van de goden ken ik nog niet zo goed, maar bovenstaand klinkt mij het meest logisch.

ok, trouwen in een andere reactie schreef je, dat Hanuman een incarnatie was van Shiv, maar als je kijkt naar de tilak die hij draagt, dan zie je dat het een 'Vishnu bhakt' is.
Kijk je bij Ganesh zijn Tilak, dan zie je wel duidelijk dat hij bij Shiv 'hoort'. Dus op basis daarvan lijkt het me niet logisch dat Hanuman een incarnatie is van Shiv, maar ik kan het mis hebben.

Ronny

Man
Aantal berichten : 244
Leeftijd : 40
Location : Lelystad
Points : 0
Registration date : 27-09-07

http://www.hjponline.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Ashmit vr jan 04, 2008 1:50 pm

Hanuman is ook Shiv, heb ik uit meerdere bronnen.
meer wel opmerkelijk, ik hou dit in mijn achterhoofd.


Ronny schreef:
Ashmit schreef:is ook zo, de rest zijn afgeleiden van de eerste drie.
Alleen is Vishnu, de allerhoogste, vanuit hem kwamen Shiv en Brahma (Half Goden).


ok, trouwen in een andere reactie schreef je, dat Hanuman een incarnatie was van Shiv, maar als je kijkt naar de tilak die hij draagt, dan zie je dat het een 'Vishnu bhakt' is.
Kijk je bij Ganesh zijn Tilak, dan zie je wel duidelijk dat hij bij Shiv 'hoort'. Dus op basis daarvan lijkt het me niet logisch dat Hanuman een incarnatie is van Shiv, maar ik kan het mis hebben.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Kusum vr jan 04, 2008 2:11 pm

Ronny schreef:Volgens mij zit het zo:

Bramha, Shiv en Vishnu zorgen voor het natuurlijk evenwicht.
Bramha is de schepper
Vishnu is de behouder
Shiv is de vernietiger
En in de natuur kan je dat overal terugvinden.

De rest van de goden ken ik nog niet zo goed, maar bovenstaand klinkt mij het meest logisch.
Dat klopt Ronny ik was even in de war met de volgorde,

God is te groot voor ieder begrip en gedachte.
De hindu-geschriften stellen dat er maar 1 God is en dat deze zich in verschillende gedaanten manifesteert.
De eerste drie gedaanten zijn dan ook van de schepper, onderhouder en transformeerder, oftewel Brahmaa, Vishnu en Mahesh. Dit zijn de basiskrachten van de schepping.

Zowel Brahmaa als Vishnu als Mahesh zijn God en ze zijn evenveel God, hoe kan het ook anders, ze zijn allen de gemanifesteerde God. Hier vinden we in alle geschriften aanwijzingen van




Brahmaa had de gehele schepping bijna gereed, het was tijd om het te vullen met leven; de tijd was aangebroken om de mens te scheppen.
Hij begon met Zijn mentale kinderen te scheppen, de ene grote, befaamde rishi na de andere creeerde Hij, de zeven rishi's kwamen tevoorschijn.
In dit proces schiep hij ook 4 kleine kinderen, deze had Hij voorbestemd om de schepping verder te trekken en de zorg voor nakomelingen over te nemen van Hem.
Deze kinderen zijn: Sanad, Sanatan, Sanandan en Sanak Kumar, de 4 Kumara's.

Brahmaa gaf hen de opdracht mee om zoveel mogelijk te leren en zorg te dragen voor nakomelingen, als ze eenmaal volwassen waren. Deze 4 kumara's, jongelingen, waren van hoog spiritueel gehalte en onthecht. Ze wilden zich wijden aan God en waarheid en niet vallen in het net van Maya. Ze stribbelden tegen maar Brahmaa hield voet bij stuk.

Deze 4 kumara's begonnen aan een tapasyaa gewijd aan bhagvan Shiv. Toen bhagvan Shiv zag dat ze erg standvastig waren in hun tapasyaa, raakte hij vergheugd en verscheen voor hen en vroeg hen een geschenk te vragen, HIj zou alles geven wat ze wilden. De 4 kumara's glimlachten en vroegen hun geschenk: "Laat ons voor altijd blijven zoals we zijn, nooit opgroeien." Bhagvab Shiv zei "Tathaastu, het zij zo."
Deze 4 kinderen zijn nooit volwassen geworden, ze zijn altijd kind gebleven.

Toen Brahmaa hier achter kwam, wist Hij niet meer wat Hij moest doen. Er waren maar geen nakomelingen, Hij kon toch niet voor altijd mentale kinderen blijven produceren, de schepping moest zichzelf vullen en in stand houden. Hij wist het echt niet meer en dacht: "Als bhagvan Shiv deze kinderen niet volwassen heeft laten worden, zal ook Hij een oplossing voor mijn probleem hebben." Hij zakte weg in diepe tapasyaa en richtte zich volledig op Shiv, voor een oplossing. Na verloop van tijd raakte bhagvan Shiv verheugd met deze tapasyaa en verscheen met de oplossing voor bhagvan Brahmaa: "Open uw ogen Brahmadev", sprak Shiv.

Brahmaa opende Zijn ogen en zag voor zich iets wonderbaarlijks, HIj zag Shiv en Parvati, in een lichaam; de rechterhelft van het lichaam was Shiv en de linker Parvati [hierom is vandaag de dag nog steeds de plaats van de vrouw, links van haar man]. Brahmaa schrok van dit uiterlijk, hij sloot Zijn ogen en er verscheen een glimlach op Zijn lippen. Hij bedankte bhagvan Shiv en wist nu hoe hij de schepping moest vervolmaken.

Hij splitste zich in tweeën, uit de rechterhelft kwam Manu en uit de linker Shatrupa. Brahmaa gaf deze twee de opdracht te trouwen en kinderen te krijgen. Hiermee begon de voortplanting van de mens zoals wij die nog steeds kennen, gebasseerd op de wijze les van bhagvan Shiv in zijn vorm van ShivShakti of Ardhanaarishvar
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Kusum vr jan 04, 2008 2:24 pm

BoerGosh schreef:Dus eerst was alleen Shiva.
Dan is Shiva de grote baas.
Dan is Shiva Allah/Jehova/Mazda/God.
En dan moet Jezus Ganesh geweest zijn.
En Mohammed misschien Subramanyam.
Wie is Boeddha en Mozes dan? (Parvatie had maar 2 zonen)
Maar wacht effe, als Hanuman Shiva is dan is Vishnu/Rama de baas.
En niet andersom toch?
Jullie maken mij gek.


Wat Shiva-Shakti betekent is moeilijk ik kan ook niet zo goed en in een paar woorden uit leggen.
Shiva-shakti is het eerste beginsel van het onstaan van het universum, zo wel het geziene als ongeziene.
De eerste stap naar manifestatie. Het ongemanifesteerde dat Parabrahman genoemd wordt is inactief, bevat alles potentieel. Het splits zich in twee polen. De ene is Shiva (chaitanyam = bewustzijn) en de andere is Shakti (energie) Beide zijn elkaars tegengestelde maar ook onscheidbaar. De ene is + de andere - . In de Sankhya-filosofie Purusha en Pradhaanam genoemd, vanuit Pradhanam onstaat Mulaprakriti, de basis van materie. Er onstaat iets wat men in de materiele wereld kan vergelijken met een batterij waaruit dan de manifestie (SriShti, schepping) plaats vindt.
Tevens onstaat er een versluiering en dichtheid. (Maya genoemd). En een ontelbaar aantal differentiaties en vormen. Energie beginde met Nada, oerklank, wat ook een trilling is (spandanam) kan omgezet worden in materie.

In de beeldentaal terug te vinden als Durga (=Shakti) rijdend op een tijger. De tijger was toendertijd het symbool van kracht. Shiva draagt een tijgervel. Dat is een symbool van shakti dat in niet-actieve toestand aanwezig is.
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Ashmit di jan 08, 2008 6:21 pm

zie ook ware identiteit:
https://sairam.actieforum.com/geloof-en-ongeloof-f4/ware-indentiteit-t624-63.htm

Ik denk dat we nu even naar de geschriften moet gaan met bronvermelding.
Want iedereen roept wat, maar ik zal eens op die site gaan kijken die baby misha aankaartte.


Hoofdstuk 2: Daksha vervloekt Heer S'iva

(1) Vidura zei: 'Waarom toonde Daksha zich vijandig jegens Heer S'iva, de beste onder de zachtmoedigen, terwijl hij zijn eigen dochter Satî, waar hij zoveel om gaf, verwaarloosde? (2) Hoe kon hij hem haten die de geestelijk leraar is van de hele wereld en die, met een vredelievende persoonlijkheid en van binnenuit tevreden zonder vijandschap, de grootste halfgod van het universum is? (3) Zeg me daarom, o brahmaan, wat de reden is waardoor de schoonvader en schoonzoon ruzieden en waardoor Satî het leven opgaf dat onmogelijk op te geven is.'

http://www.srimadbhagavatam.org/nederlands/canto4/hoofdstuk2.html

http://www.srimadbhagavatam.org/inhoud.html
Hier heb je alle canto's


Laatst aangepast door op di jan 08, 2008 6:34 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Kusum di jan 08, 2008 7:57 pm

Het is veelste moeilijk om de goddelijke spel van Shiva te begijpen en uit te leggen,Hij heeft ons niet zoveel verstand voor gegeven.
(sati mata gaf haar leven op,omdat zij moest ergens anders geboren als Parvati,dat was ook goddelijke spel van Shiva
daarom is het heel moeilijk om uit te leggen en te begrijpen)
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Arya di jan 08, 2008 10:58 pm

BoerGosh schreef:
Arya schreef:http://www.aryasamajjamnagar.org/chapterone.htm
Is het ook in het nederlands vertaald Arya?
nee mang.
maar heeft toch geen haast, om iets te begrijpen heb je je tijd nodig. lees rustig en dan hoor ik het wel van je.



btw ander vraag. om de hoeveel jaar kwam een God of Goddelijke. ik geloof niet dat je achter elkaar gereincarneerd zijn toch
Arya
Arya

Man
Aantal berichten : 563
Leeftijd : 55
Location : den haag
Points : 0
Registration date : 24-10-07

http://aryasamaj.forumwise.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Ashmit wo jan 09, 2008 4:02 pm

Ik heb speciaal voor jou deze topic geopend:
https://sairam.actieforum.com/geloof-en-ongeloof-f4/avatars-t650.htm#6957

Arya schreef:
BoerGosh schreef:
Arya schreef:http://www.aryasamajjamnagar.org/chapterone.htm
Is het ook in het nederlands vertaald Arya?
nee mang.
maar heeft toch geen haast, om iets te begrijpen heb je je tijd nodig. lees rustig en dan hoor ik het wel van je.



btw ander vraag. om de hoeveel jaar kwam een God of Goddelijke. ik geloof niet dat je achter elkaar gereincarneerd zijn toch
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Insane wo jan 09, 2008 5:29 pm

Ashmit schreef:zie ook ware identiteit:
https://sairam.actieforum.com/geloof-en-ongeloof-f4/ware-indentiteit-t624-63.htm

Ik denk dat we nu even naar de geschriften moet gaan met bronvermelding.
Want iedereen roept wat, maar ik zal eens op die site gaan kijken die baby misha aankaartte.


Hoofdstuk 2: Daksha vervloekt Heer S'iva

(1) Vidura zei: 'Waarom toonde Daksha zich vijandig jegens Heer S'iva, de beste onder de zachtmoedigen, terwijl hij zijn eigen dochter Satî, waar hij zoveel om gaf, verwaarloosde? (2) Hoe kon hij hem haten die de geestelijk leraar is van de hele wereld en die, met een vredelievende persoonlijkheid en van binnenuit tevreden zonder vijandschap, de grootste halfgod van het universum is? (3) Zeg me daarom, o brahmaan, wat de reden is waardoor de schoonvader en schoonzoon ruzieden en waardoor Satî het leven opgaf dat onmogelijk op te geven is.'

http://www.srimadbhagavatam.org/nederlands/canto4/hoofdstuk2.html

http://www.srimadbhagavatam.org/inhoud.html
Hier heb je alle canto's

Wat ook in de Śrīmad Bhāgavatam wordt gezegd is dat Krishna dus de Allerhoogste is.
canto: 1.3.23.

The specific mention of the word bhagavān in this text indicates that Balarāma and Kṛṣṇa are original forms of the Lord. This will be further explained later. Lord Kṛṣṇa is not an incarnation of the puruṣa, as we learned from the beginning of this chapter. He is directly the original Personality of Godhead, and Balarāma is the first plenary manifestation of the Lord. From Baladeva the first phalanx of plenary expansions, Vāsudeva, Sańkarṣaṇa, Aniruddha and Pradyumna, expands. Lord Śrī Kṛṣṇa is Vāsudeva, and Baladeva is Sańkarṣaṇa.

canto: 1.3.28

Al dezen maken deel uit van Heer Krishna, de Allerhoogste Heer [Bhagavân] in eigen persoon die bescherming biedt in alle tijden en werelden tegen de vijanden van de koning van de hemel [Indra].

Alle bovengenoemde avatâra's zijn hetzij volkomen deelaspekten, hetzij delen van de volkomen deel-aspekten van de Heer, maar Heer S'rî Krishna is de oorspronkelijke Persoonlijkheid Gods. Ze verschijnen allen op stoffelijke planeten wanneer de atheïsten er verwarring stichten. De Heer verschijnt om de theïsten te beschermen.
Insane
Insane

Vrouw
Aantal berichten : 31
Leeftijd : 36
Location : Den Haag.
Points : 0
Registration date : 12-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Ashmit wo jan 09, 2008 5:39 pm

Ik ben erg openminded, voor mij maakt het niet uit of je Krishna/Rama of Visnhu zegt.
Voor mij is het allemaal hetzelfde, zie ook die topic over Avatars.

Het is wat voor jou persoonlijk het beste is, dat is privé voor iedereen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden Wink


Insane schreef:
Ashmit schreef:zie ook ware identiteit:
https://sairam.actieforum.com/geloof-en-ongeloof-f4/ware-indentiteit-t624-63.htm

Ik denk dat we nu even naar de geschriften moet gaan met bronvermelding.
Want iedereen roept wat, maar ik zal eens op die site gaan kijken die baby misha aankaartte.


Hoofdstuk 2: Daksha vervloekt Heer S'iva

(1) Vidura zei: 'Waarom toonde Daksha zich vijandig jegens Heer S'iva, de beste onder de zachtmoedigen, terwijl hij zijn eigen dochter Satî, waar hij zoveel om gaf, verwaarloosde? (2) Hoe kon hij hem haten die de geestelijk leraar is van de hele wereld en die, met een vredelievende persoonlijkheid en van binnenuit tevreden zonder vijandschap, de grootste halfgod van het universum is? (3) Zeg me daarom, o brahmaan, wat de reden is waardoor de schoonvader en schoonzoon ruzieden en waardoor Satî het leven opgaf dat onmogelijk op te geven is.'

http://www.srimadbhagavatam.org/nederlands/canto4/hoofdstuk2.html

http://www.srimadbhagavatam.org/inhoud.html
Hier heb je alle canto's

Wat ook in de Śrīmad Bhāgavatam wordt gezegd is dat Krishna dus de Allerhoogste is.
canto: 1.3.23.

The specific mention of the word bhagavān in this text indicates that Balarāma and Kṛṣṇa are original forms of the Lord. This will be further explained later. Lord Kṛṣṇa is not an incarnation of the puruṣa, as we learned from the beginning of this chapter. He is directly the original Personality of Godhead, and Balarāma is the first plenary manifestation of the Lord. From Baladeva the first phalanx of plenary expansions, Vāsudeva, Sańkarṣaṇa, Aniruddha and Pradyumna, expands. Lord Śrī Kṛṣṇa is Vāsudeva, and Baladeva is Sańkarṣaṇa.

canto: 1.3.28

Al dezen maken deel uit van Heer Krishna, de Allerhoogste Heer [Bhagavân] in eigen persoon die bescherming biedt in alle tijden en werelden tegen de vijanden van de koning van de hemel [Indra].

Alle bovengenoemde avatâra's zijn hetzij volkomen deelaspekten, hetzij delen van de volkomen deel-aspekten van de Heer, maar Heer S'rî Krishna is de oorspronkelijke Persoonlijkheid Gods. Ze verschijnen allen op stoffelijke planeten wanneer de atheïsten er verwarring stichten. De Heer verschijnt om de theïsten te beschermen.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Insane wo jan 09, 2008 5:48 pm

[quote="Ashmit"]Ik ben erg openminded, voor mij maakt het niet uit of je Krishna/Rama of Visnhu zegt.
Voor mij is het allemaal hetzelfde, zie ook die topic over Avatars.

Het is wat voor jou persoonlijk het beste is, dat is privé voor iedereen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden Wink


oké, dat is cool weet je. Het is inderdaad privé voor iedereen.
Maar wat er dus in deze topic gebeurd, is dat mensen 'zomaar' wat zeggen.
No offence, maar meer dan de helft wat je hier ziet zijn allemaal speculaties.
''dus als dit zo is, dan is dat zo en zus en zo''. Begrijp je mijn punt?
Als je met betrouwbare bronnen (zoals geschriften) komt aanzetten is het véél beter.
En gelukkig leiden er meerdere wegen naar Rome. Wink
Insane
Insane

Vrouw
Aantal berichten : 31
Leeftijd : 36
Location : Den Haag.
Points : 0
Registration date : 12-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Ashmit wo jan 09, 2008 5:54 pm

Je hebt inderdaad gelijk, vandaar dat ik naar die bron (site) van Baby misha ben gegaan
en letterlijk een stukje heb geciteerd. Vandaar uit werd de discussie minder abstract.

Al doende leren wij, dus blijf komen met je input. Samen challengen wij elkaar en worden wij beter
en komen we steeds dichterbij ons Dharma-eenheid.

Ik denk dat iedereen nu met bronnen zal komen en zo zullen we elkaar steeds "slimmer" maken.
Blijf feedback geven, en wij zullen er meteen op inspelen.
Mocht iets niet duidelijk zijn, en de bron ontbreekt, kan je er gewoon naar vragen Wink
aan de desbetreffende persoon die heeft gepost.


[quote="Insane"]
Ashmit schreef:Ik ben erg openminded, voor mij maakt het niet uit of je Krishna/Rama of Visnhu zegt.
Voor mij is het allemaal hetzelfde, zie ook die topic over Avatars.

Het is wat voor jou persoonlijk het beste is, dat is privé voor iedereen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden Wink


oké, dat is cool weet je. Het is inderdaad privé voor iedereen.
Maar wat er dus in deze topic gebeurd, is dat mensen 'zomaar' wat zeggen.
No offence, maar meer dan de helft wat je hier ziet zijn allemaal speculaties.
''dus als dit zo is, dan is dat zo en zus en zo''. Begrijp je mijn punt?
Als je met betrouwbare bronnen (zoals geschriften) komt aanzetten is het véél beter.
En gelukkig leiden er meerdere wegen naar Rome. Wink
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van BG wo jan 09, 2008 5:57 pm

[quote="Insane"]
Ashmit schreef:Ik ben erg openminded, voor mij maakt het niet uit of je Krishna/Rama of Visnhu zegt.
Voor mij is het allemaal hetzelfde, zie ook die topic over Avatars.

Het is wat voor jou persoonlijk het beste is, dat is privé voor iedereen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden Wink


oké, dat is cool weet je. Het is inderdaad privé voor iedereen.
Maar wat er dus in deze topic gebeurd, is dat mensen 'zomaar' wat zeggen.
No offence, maar meer dan de helft wat je hier ziet zijn allemaal speculaties.
''dus als dit zo is, dan is dat zo en zus en zo''. Begrijp je mijn punt?
Als je met betrouwbare bronnen (zoals geschriften) komt aanzetten is het véél beter.
En gelukkig leiden er meerdere wegen naar Rome. Wink
Kunnen we niet beter Rama zeggen i.p.v. Rome?
(ik bedoel dus: Er zijn meerdere wegen die naar Rama leiden)


Laatst aangepast door op wo jan 09, 2008 6:16 pm; in totaal 1 keer bewerkt
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Ashmit wo jan 09, 2008 9:04 pm

Rome?Rama/Krishna/Visnu, wat jij wil.

BoerGosh schreef:
Insane schreef:
Ashmit schreef:Ik ben erg openminded, voor mij maakt het niet uit of je Krishna/Rama of Visnhu zegt.
Voor mij is het allemaal hetzelfde, zie ook die topic over Avatars.

Het is wat voor jou persoonlijk het beste is, dat is privé voor iedereen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden Wink


oké, dat is cool weet je. Het is inderdaad privé voor iedereen.
Maar wat er dus in deze topic gebeurd, is dat mensen 'zomaar' wat zeggen.
No offence, maar meer dan de helft wat je hier ziet zijn allemaal speculaties.
''dus als dit zo is, dan is dat zo en zus en zo''. Begrijp je mijn punt?
Als je met betrouwbare bronnen (zoals geschriften) komt aanzetten is het véél beter.
En gelukkig leiden er meerdere wegen naar Rome. Wink
Kunnen we niet beter Rama zeggen i.p.v. Rome?
(ik bedoel dus: Er zijn meerdere wegen die naar Rama leiden)
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Arya wo jan 09, 2008 10:24 pm

http://aryasamaj.forumwise.com/aryasamaj-thread686.html

dit wil ik even met jullie delen. ik hoor het wel van jullie
Arya
Arya

Man
Aantal berichten : 563
Leeftijd : 55
Location : den haag
Points : 0
Registration date : 24-10-07

http://aryasamaj.forumwise.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Ashmit wo jan 09, 2008 11:52 pm

er zijn meerdere wegen die leiden naar Rama Wink
Waar is de discussie gebleven, ga door jongens
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Does GOD Incarnate?

Bericht van Arya wo jan 16, 2008 12:03 am

God is unborn (never takes birth) and never dies. God neither comes into the body nor ever leaves it. God is VISHNU, which means all-pervading. His Nature is eternal, which means that all His qualities are eternal. His qualities, or names, are unchangeable, which means that He is eternally indestructible (ADITI). God is SATCHITANAND, which means He is Always-Existing, Always-Conscious, and Always-Blissful (unimaginably happy). God is formless (AKAYAM), but since He is all-pervading He assumes all forms, which simply means that He fills all space, all time, all matter (yet remains beyond it and is therefore distinct from all this). God is the essence of every living and non-living thing. In fact, we don’t even need to use the word ‘God’, as we can simply say the ‘Essence’.



There is no human being (or any other kind of being) that has ever lived, or lives now, or will live in the future, who was, is, or will be the incarnation of GOD. Therefore, the notion of an ‘Avatar’ is invalid. Now, on the other hand, we can say that any living being who manifests or brings out the qualities of GOD in their life can be said to be God-incarnate, but this is only a manner of speaking. For example, if there is someone who is very compassionate, we might say that he or she is the incarnation of Compassion. But realistically, we can never really say anyone is the incarnation of GOD because no one can embody all the qualities of GOD. There is no limit or measure of His Greatness, Compassion, Love, Wisdom, Strength, Mercy, Blissfulness, and so on and so forth till Eternity.



Paramatman, or Supreme Self (GOD) is bodiless. Atman, or Soul-self, is also bodiless. We can even say that the mind is ‘bodiless’, i.e., formless. There are many things that are ‘bodiless’, such as ideas, feelings, emotions, etc. However, the difference between all these ‘bodiless entities’ is significant. For example, mind does not have a shape, but it is still limited: the capacity and power of the mind though great are nevertheless limited. Similarly, our own Soul-self is formless: soul does not have a particular color, age, gender, nationality, caste, etc. But the soul is embodied when Purush is joined with Prakriti (Spirit is joined with Matter). This is an expression of our nature (i.e., the Soul’s nature), to manifest in living form. The fact that the soul is embodied is self-evident: you know and experience that you have a body. Whereas, the idea that God embodies Himself is NOT a fact, but only an idea, and one which is not supported by the scriptures or by anyone’s direct experience.



GOD is the Essence of every living soul. God is the Soul of our soul, and that is why we call Him the Oversoul or the Supreme Soul (Paramatman). There are many souls, but the Supreme Soul is One Without a Second. That Supreme Self is already present in everyone, and since that Presence is Uniform and Indivisible, we cannot say that He is more present in one and less present in another. He is present in all His Majesty and Power in every single particle. The Supreme Self is 100% present in you, in me, and in everyone. Therefore, it is totally meaningless to say that such and such a person is the Incarnation of God, since we might as well say that EVERYONE is the incarnation of God.



The idea that God incarnates Himself is born in the imagination; it has no basis in reality. Those who experience the Truth, who experience GOD directly, know without any doubt that He is all-pervading, indivisible, ever-present in all His greatness at all times. Those who are God-conscious do not create images of God in their mind. Only those who are self-conscious (ego-conscious) fall into the trap of image-worship: i.e., the worship of imaginary gods, imaginary avatars, etc., which are simply the projections of one’s own mind.



When we understand and experience directly that we are nothing at all like our body or mind (the body and mind do not resemble our real self, the spirit-self), we no longer superimpose our body and mind images on GOD (that is, our ideas and conceptions are no longer distorted by these images) and hence it is very natural to worship GOD directly (which is the only way He can be worshipped really). But this direct experience is possible only when our thoughts (mind) and actions (body) are in concord with our real nature. If our thoughts and actions are contrary to the Truth, that is, if we betray our own real nature, it will not be possible to experience our Essence: GOD.



Who is GOD? What is GOD? Where is GOD? God is not a ‘person’, God does not resemble any person, and there is no person who resembles GOD. We betray our own real nature when we worship any person, place, or thing as GOD. When we do so, we are not worshipping GOD at all, we are only worshipping our own images and hallucinations.



To worship GOD means this: to nurture the spirit of forgiveness, compassion, mercy, justice, and divine love; to cultivate qualities of courage, honesty, integrity, and humility; to rise above all pettiness, bias, prejudice, and hatred; to become guileless, egoless, caring, helpful, and wise. To worship GOD means to make untiring efforts to improve ourselves and our environment; to preserve our character and keep our commitment to our spiritual growth (which means doing away with our own ego). Worshiping GOD has absolutely nothing whatsoever to do with the worship of idols, prophets, books, pendants, buildings, or so-called holy places.



Only the godly worship GOD—and the godly are those who bring to life the qualities of GOD through their words, thoughts, and deeds—especially in their interaction with their family members, and of course, with the family of mankind (Vasudhaiva Kutumbakam).



May all the members of this family of Humanity awaken from the slumber of ignorance, superstition, dogma, and cultism. May we stop making excuses for the way we are, and become who we really are: the living expression of goodness, kindness, and divine love.



OM TAT SAT

So be it.

source: http://world.std.com/~aditya/godincar.htm
Arya
Arya

Man
Aantal berichten : 563
Leeftijd : 55
Location : den haag
Points : 0
Registration date : 24-10-07

http://aryasamaj.forumwise.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van chris vr aug 27, 2010 3:52 pm

Ashmit schreef:Maar Krishna is gelijk aan Vishnu, 8ste avatar als ik het goed heb.
Daarvoor was Rama (7de) er.


BoerGosh schreef:Volgens mij zeggen de mensen uit Hare Krishna gemeenschap wat anders.
(Alles komt uit Sri Krishna)
Deze mensen verwijzen naar geschriften om het duidelijk te maken.
krishna is de volledige incarnatie van God. Hij was machtiger dan Rama. Ook al was Rama mega sterk, slim, en mooi. Krishna kon van geboorte af aan al bomen omver trekken, zijn gewicht en lengte veranderen en in zijn mond was de hele universele openbaring te zien.

Vishnu is de goedheid van God, Brahma de passie van God, en Shiva de onwetendheid van God (niet dat hij dom is ofzo)
Van Brahma word gezegd dat hij zelfgeboren is uit het celestische lichaam van Vishnu. Maar ik denk dat de gedachtes van God hun gewoon gemaakt hebben.
Er word namelijk gezegd dat wezens zonder ziel ook door God zijn gedachtes zijn ontstaan.

as for jezus. krishna is ook niet geboren door seks. God kwam in vasudeva, en krishna werd door zijn wenkbrauw naar devaki overgebracht.
dit soort verhalen zijn niet uniek. ik heb ook wel eens gelezen dat een brahma een zoon uitniestte.

chris

Man
Aantal berichten : 38
Leeftijd : 37
Location : heemskerk
Points : 60
Registration date : 27-08-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van $H@KTI wo jun 08, 2011 1:47 am

Laat mij even licht in het duisternis werpen.

De Allermachtige is een kracht, een evolutie, die ervoor heeft gezorgd dat de melkweg is ontstaan!
Beter bekend als AUM!
Wat staat voor het begin,het midden en het einde!De Allermachtige!!!

Toen deze kracht werelden heeft gecreeerd en melkwegen,moest het ook begeleiders krijgen!!!
Deze begeleiders zorgen ervoor dat het evenwicht altijd weer terrug komt(denk aan het goede en kwade).
De Allermachtige hem zelf is nog altijd overal om ons heen.

Maar hij moest ons ook kennis kunnen overdragen dus creeerde hij de volgende gedaantes!

Bramha is de schepper
Vishnu is de behouder
Shiv is de vernietiger
Deze gedaantes hebben mensen afgebeeld en vereeeren wij, omdat wij ze als allerhoogste,heiligste vertrouwen en in hun geloven!!!

Maar waar deze gedaantes zijn ontstaan heeft hij ook gedaantes gemaakt die eerst deden wat ze moesten doen en later hun eigen leven gingen leiden en denken en dus egoistisch werden en slecht,denk maar aan Raghvan en zijn broertjes en z,n strijders,demonen,ect.
Omdat deze slechterikken vaak Bramha,Vishnu of Shiv aanbeeden, konden deze gedaantes hun trouwe, maar slechte volgelingen niet uitschakelen en creerde zij weer andere gedaantes in de vorm van Shri Ram,Shri Lakshman,Hanuman,Ganesha,Durga Mata,Lakshmi Mata en Krishna die vrij stonden en moesten leren wat goed en slecht was en dus hun vijanden uitschakelden om hun test te doorstaan!
En omdat ze allemaal hun doel hebben verricht en behaald werden ze per gebeurtenis vereeerd en bekend!!!
Door alle gebeurtenissen op papier te zetten zijn de Veda,s,The Bhagavad Gita en The Ramayana ontstaan.
Deze boeken leren ons om in te zien hoe makkelijk het is om verleid te worden door het slechte om iets slechts te doen,maar ook om het te herkennen en hoe je jezelf er van kan verlossen of de schade kan beperken als je er tog bent ingetrapt!!!
Het moet een soort handleiding voorstellen om jezelf te reinigen van het slechte en je te verlossen van het materieele(rijkdom) want je bent tenslotte met niks gekomen en gaat ook weer met niks weg!!!

Dit is in het kort uitgelegd waarom er zoveel verschijningen in het Hindoeisme voorkomen!
Sanatan Dharm geloven in beelden,verschijningen en ook daaruit is de keus vrij in welke verschijning,gedaante men geloofd!
Terwijl Arya Samaaj het bij de bassis houden,zij geloven in het oeroude AUM! De Allermachtige die om ons heen is en alles heeft gecreeerd wat een mens nooit heeft kunnen creeeren of laten gebeuren!!!
$H@KTI
$H@KTI

Man
Aantal berichten : 1034
Leeftijd : 39
Location : tussen hemel en aarde
Points : 167
Registration date : 07-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het? - Pagina 2 Empty Re: Rama- Krishna- Brahma- Vishnu- Shiva- God- ...- Hoe zit het?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum