Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ware Indentiteit,

+6
Whazzup
BG
Insane
Kusum
Ashmit
Gopaal
10 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van BG di jan 08, 2008 1:55 pm

Insane schreef:
Whazzup schreef:
Spel en vermaak van de Allerhoogste? Heeft hij zuurstof nodig? Maakt hij fouten? Eet hij? Nee, waarom geef je hem dan opnieuw menselijke eigenschappen. Je spreekt jezelf trouwens tegen. Als dit en spel en vermaak is waarom helpt hij dan ons?

Met spel en vermaak bedoel ik, als God (Krishna) zich incarneert op deze aarde dan laat hij een lila zien. Dat wil zeggen: Hij doet zich voor als mens, maar Hij is natuurlijk de Allerhoogste. Voor de mensen om Hem heen lijkt het alsof Hij ademt, maar Hij weet beter. Deze wereld is Zijn speeltuin, Zijn spel en vermaak.

http://www.srimadbhagavatam.org/bn/hayesvar/kb/10deboterdief.html

Dit is een voorbeeld van Zijn spel en vermaak.

Yas'odâ pakte een stok. Niet om Krishna ermee te slaan, maar om ermee te dreigen. Toen hij haar met de stok zag zwaaien, schrok hij verschrikkelijk en sprong van het stampblok. Denk je dat God ècht schrok? Als hij wilde, zou hij ineens honderd armen kunnen hebben en met honderd stokken terugzwaaien! Hij hoefde voor niemand bang te zijn
D… Waarom deed God dan tòch alsof hij zo moest schrikken?
Krishna deed alsof hij schrok om Yas'odâ te laten geloven dat hij een echte stoute jongen was. Dat schrikken noemen we: het Spel van God. Ook het stelen van boter en yoghurt, alsof hij vreselijk honger heeft, is Gods Spel. Want God hoeft nooit te eten. Zijn lichaam is onsterfelijk. God speelt zijn Spel om heel dicht bij de mensen te kunnen zijn. Hij houdt zielsveel van iedereen. En hij wil ook graag dat iedereen zielsveel van hèm houdt. Dat kunnen de mensen alleen wanneer hij één van hen is. Of wanneer ze alleen maar dènken dat hij één van hen is. Dan durven ze vrijuit met hem om te gaan en van hem te houden en af en toe eens lekker boos op hem te zijn. Zoals je boos kunt zijn op je beste vriend of vriendin, op wie je toch nooit ècht boos kunt worden. Omdat je zo veel van ze houdt.
Zoals ik al zei: Hij helpt ons omdat we dierbaar voor Hem zijn. Als een echte toegewijde Krishna dient, dan wilt Krishna die toegewijde ook dienen. Zo genadig is Krishna. Zie bovenstaande link.


Natuurlijk is Krishna niet jaloers, wij mensen kunnen alleen jaloers worden. Ik bedoelde met mijn woorden niet dat Krishna jaloers is, ik bedoelde als je alles kan, dan betekent het ook dat je jaloers kan zijn. Maar dat is één van de eigenschappen van de mens. Door deze eigenschappen te uitten zijn wij dus gevallen zielen en hebben we hem ‘verlaten’. Zie reactie van Gopaal.
Duidelijk.
Ik vond wel dat Krishna eerder had moeten ingrijpen hoor.
Zoveel baby's heeft die gekke oom kans ofzo gedood.
Zoveel hebben die ouders geleden in de gevangenis.
Sorry maar hier was Krishna wel een beetje fout.
Eerlijk is eerlijk.
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Insane di jan 08, 2008 2:03 pm

BoerGosh schreef:
Duidelijk.
Ik vond wel dat Krishna eerder had moeten ingrijpen hoor.
Zoveel baby's heeft die gekke oom kans ofzo gedood.
Zoveel hebben die ouders geleden in de gevangenis.
Sorry maar hier was Krishna wel een beetje fout.
Eerlijk is eerlijk.

Beste BoerGosh,
Dat heeft weer met je karma te maken.

''Ik ben de eigenaar van mijn karma,
De erfgenaam van mijn karma,
Geboren door mijn karma,
Gerelateerd aan mijn karma.
En leef ondersteund door mijn karma.
Van elke actie die ik doe,
Goed of slecht,
Daar ben ik erfgenaam van.
Zo zou een monnik steeds weer moeten reflecteren.
-- Boeddha (Anguttara Nikaya,I.87f)''

Dat Kans zoveel kinderen van Devki en Vasudeva had vermoord is eigenlijk weer een verhaal apart.
Die kinderen waren in hun vorige leven eigenlijk de zonen van Kans. En ze hadden volgens mij, ik weet het niet meer zeker, een vloek gekregen dat ze ooit door hun eigen vader zullen vermoord worden. Ik zal het later voor je opzoeken en dan plaats ik het.
Insane
Insane

Vrouw
Aantal berichten : 31
Leeftijd : 36
Location : Den Haag.
Points : 0
Registration date : 12-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van BG di jan 08, 2008 2:05 pm

Insane schreef:
BoerGosh schreef:
Duidelijk.
Ik vond wel dat Krishna eerder had moeten ingrijpen hoor.
Zoveel baby's heeft die gekke oom kans ofzo gedood.
Zoveel hebben die ouders geleden in de gevangenis.
Sorry maar hier was Krishna wel een beetje fout.
Eerlijk is eerlijk.

Beste BoerGosh,
Dat heeft weer met je karma te maken.

''Ik ben de eigenaar van mijn karma,
De erfgenaam van mijn karma,
Geboren door mijn karma,
Gerelateerd aan mijn karma.
En leef ondersteund door mijn karma.
Van elke actie die ik doe,
Goed of slecht,
Daar ben ik erfgenaam van.
Zo zou een monnik steeds weer moeten reflecteren.
-- Boeddha (Anguttara Nikaya,I.87f)''

Dat Kans zoveel kinderen van Devki en Vasudeva had vermoord is eigenlijk weer een verhaal apart.
Die kinderen waren in hun vorige leven eigenlijk de zonen van Kans. En ze hadden volgens mij, ik weet het niet meer zeker, een vloek gekregen dat ze ooit door hun eigen vader zullen vermoord worden. Ik zal het later voor je opzoeken en dan plaats ik het.
maw:
ik moet niet zeuren
gewooon mond houden en accepteren wat er gebeurd?
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Insane di jan 08, 2008 2:12 pm

BoerGosh schreef:
maw:
ik moet niet zeuren
gewooon mond houden en accepteren wat er gebeurd?

Zeuren dat doe je niet, je stelt gewoon vragen en ik (en anderen) die beantwoord(en) het graag.
Je moet niet je mond houden, dat zeker niet.

Er wordt gezegd: chant de MahaMantra, zo bouw je goede karma op.
Als je zo zuiver mogelijk chant dan zul je het zelf merken.
Zeker krijg je nog tegenslagen, maar dan in mindere mate.
Insane
Insane

Vrouw
Aantal berichten : 31
Leeftijd : 36
Location : Den Haag.
Points : 0
Registration date : 12-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Paawan di jan 08, 2008 4:13 pm

Insane schreef:
BoerGosh schreef:
maw:
ik moet niet zeuren
gewooon mond houden en accepteren wat er gebeurd?

Zeuren dat doe je niet, je stelt gewoon vragen en ik (en anderen) die beantwoord(en) het graag.
Je moet niet je mond houden, dat zeker niet.

Er wordt gezegd: chant de MahaMantra, zo bouw je goede karma op.
Als je zo zuiver mogelijk chant dan zul je het zelf merken.
Zeker krijg je nog tegenslagen, maar dan in mindere mate.
Hoe goed zijn jullie met vragen beantwoorden mensen?

Ik wil ook weten wie is God,ik lees maar ik zie telkens staan "weer fout"
geeft duidelijk aan dan jongens,ik ben ook niet een pandit of zo die alles weet
ik zie dat jullie jongeren van tegenwoordig meer weten dan wij ouderen
Ik aanbid mijn Shiva ,doe ik dat goed, ik begrijp dat hij de
allergrootste God is,klopt dat jongens?
Paawan
Paawan

Man
Aantal berichten : 95
Leeftijd : 61
Location : Dil
Points : 0
Registration date : 01-12-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Ashmit di jan 08, 2008 4:29 pm

Idd, ik heb dit ook gelezen in de Bhagavad Gita, wij en de ParamAtma zijn één.
Je moet het zien als de hand die samenwerkt met de mond on voedsel te nuttigen.
Uiteindelijk wordt het hele lichaam happy/ gevoed, dat kan je zien als God. Het allesomvattende.

Als wij een hand zijn, dan kunnen wij alleen in leven blijven, als het lichaam voeding krijgt.

Mooie discussies, jullie motiveren mij heel erg.
Keep it up!!


Insane schreef:
Whazzup schreef:
Spel en vermaak van de Allerhoogste? Heeft hij zuurstof nodig? Maakt hij fouten? Eet hij? Nee, waarom geef je hem dan opnieuw menselijke eigenschappen. Je spreekt jezelf trouwens tegen. Als dit en spel en vermaak is waarom helpt hij dan ons?

Met spel en vermaak bedoel ik, als God (Krishna) zich incarneert op deze aarde dan laat hij een lila zien. Dat wil zeggen: Hij doet zich voor als mens, maar Hij is natuurlijk de Allerhoogste. Voor de mensen om Hem heen lijkt het alsof Hij ademt, maar Hij weet beter. Deze wereld is Zijn speeltuin, Zijn spel en vermaak.

http://www.srimadbhagavatam.org/bn/hayesvar/kb/10deboterdief.html

Dit is een voorbeeld van Zijn spel en vermaak.

Yas'odâ pakte een stok. Niet om Krishna ermee te slaan, maar om ermee te dreigen. Toen hij haar met de stok zag zwaaien, schrok hij verschrikkelijk en sprong van het stampblok. Denk je dat God ècht schrok? Als hij wilde, zou hij ineens honderd armen kunnen hebben en met honderd stokken terugzwaaien! Hij hoefde voor niemand bang te zijn
… Waarom deed God dan tòch alsof hij zo moest schrikken?
Krishna deed alsof hij schrok om Yas'odâ te laten geloven dat hij een echte stoute jongen was. Dat schrikken noemen we: het Spel van God. Ook het stelen van boter en yoghurt, alsof hij vreselijk honger heeft, is Gods Spel. Want God hoeft nooit te eten. Zijn lichaam is onsterfelijk. God speelt zijn Spel om heel dicht bij de mensen te kunnen zijn. Hij houdt zielsveel van iedereen. En hij wil ook graag dat iedereen zielsveel van hèm houdt. Dat kunnen de mensen alleen wanneer hij één van hen is. Of wanneer ze alleen maar dènken dat hij één van hen is. Dan durven ze vrijuit met hem om te gaan en van hem te houden en af en toe eens lekker boos op hem te zijn. Zoals je boos kunt zijn op je beste vriend of vriendin, op wie je toch nooit ècht boos kunt worden. Omdat je zo veel van ze houdt.
Zoals ik al zei: Hij helpt ons omdat we dierbaar voor Hem zijn. Als een echte toegewijde Krishna dient, dan wilt Krishna die toegewijde ook dienen. Zo genadig is Krishna. Zie bovenstaande link.


Natuurlijk is Krishna niet jaloers, wij mensen kunnen alleen jaloers worden. Ik bedoelde met mijn woorden niet dat Krishna jaloers is, ik bedoelde als je alles kan, dan betekent het ook dat je jaloers kan zijn. Maar dat is één van de eigenschappen van de mens. Door deze eigenschappen te uitten zijn wij dus gevallen zielen en hebben we hem ‘verlaten’. Zie reactie van Gopaal.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Ashmit di jan 08, 2008 4:31 pm

Kijk op bladzij één, daar staat de tekst in van mij, uit diverse bronnen
en ik heb in mijn tweede post de uitleg van baby misha gepost.



Paawan schreef:
Insane schreef:
BoerGosh schreef:
maw:
ik moet niet zeuren
gewooon mond houden en accepteren wat er gebeurd?

Zeuren dat doe je niet, je stelt gewoon vragen en ik (en anderen) die beantwoord(en) het graag.
Je moet niet je mond houden, dat zeker niet.

Er wordt gezegd: chant de MahaMantra, zo bouw je goede karma op.
Als je zo zuiver mogelijk chant dan zul je het zelf merken.
Zeker krijg je nog tegenslagen, maar dan in mindere mate.
Hoe goed zijn jullie met vragen beantwoorden mensen?

Ik wil ook weten wie is God,ik lees maar ik zie telkens staan "weer fout"
geeft duidelijk aan dan jongens,ik ben ook niet een pandit of zo die alles weet
ik zie dat jullie jongeren van tegenwoordig meer weten dan wij ouderen
Ik aanbid mijn Shiva ,doe ik dat goed, ik begrijp dat hij de
allergrootste God is,klopt dat jongens?
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Kusum di jan 08, 2008 6:48 pm

Insane schreef:
Als ik deze zin lees dan heb ik het gevoel dat je het over Whazzup en mij hebt. Ik vind het jammer dat je denkt dat een van ons gelijk wilt hebben. Dit is pas een echte disc. die we voeren. Terwijl ik met Whazzup in disc. ga doe ik veel kennis op. Het lijkt er misschien op dat we gelijk willen hebben, maar dat is absoluut niet zo. Gisteren (voordat ik begon met het plaatsen van reactie's) had deze topic nog maar 4 reactie's en kijk vandaag. Ik dacht dat een forum bedoeld was om disc. te voeren, maar goed. Begrijp me niet verkeerd, we zijn even goede Sairam vrienden, maar dit wilde ik ff kwijt.
MVG, Insane.
Beste Insane,
als eerts heb ik geen namen genoemd en ik was vergeten om te zeggen dat niemand zicht moet aangesproken voelen
want ik wil niemand kwetsen.
Maaar jij hebt geen antwoord op mijn vraag gegeven,dus wat moet ik begrijpen hiermee
wat is jou antwoord op mijn vraag!
( we blijven ook altijd Sairam vrienden Insane)
en ik begrijp je ook niet verkeerd en andersom je moet mij ook niet verkeerd begrijpen Vriendschap
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van BG di jan 08, 2008 7:36 pm

Insane schreef:
BoerGosh schreef:
maw:
ik moet niet zeuren
gewooon mond houden en accepteren wat er gebeurd?

Zeuren dat doe je niet, je stelt gewoon vragen en ik (en anderen) die beantwoord(en) het graag.
Je moet niet je mond houden, dat zeker niet.

Er wordt gezegd: chant de MahaMantra, zo bouw je goede karma op.
Als je zo zuiver mogelijk chant dan zul je het zelf merken.
Zeker krijg je nog tegenslagen, maar dan in mindere mate.
Oke ben blij dit te lezen,
Hou je alvast vast de volgende serie vragen komen er snel aan.

(De maha mantra chanten moet 3x3/3x9 of 3 x 27 keer per dag toch?
Hoe kun je dat goed bijhouden? Met een kralen dingens is het moeilijk.
(Als ik op het tellen let, vergeet ik de mantra & als ik op de mantra let vergeet ik te tellen)


Laatst aangepast door op wo jan 09, 2008 2:48 am; in totaal 1 keer bewerkt
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Whazzup di jan 08, 2008 10:01 pm

Excuses


Laatst aangepast door op wo jan 09, 2008 1:20 am; in totaal 2 keer bewerkt
Whazzup
Whazzup

Man
Aantal berichten : 18
Leeftijd : 34
Location : Roffa
Points : 0
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Whazzup di jan 08, 2008 10:14 pm

Natuurlijk is Krishna niet jaloers, wij mensen kunnen alleen jaloers worden. Ik bedoelde met mijn woorden niet dat Krishna jaloers is, ik bedoelde als je alles kan, dan betekent het ook dat je jaloers kan zijn. Maar dat is één van de eigenschappen van de mens. Door deze eigenschappen te uitten zijn wij dus gevallen zielen en hebben we hem ‘verlaten’. Zie reactie van Gopaal.

Als alles betekent dat je alles kan betekent het niet dat je alles doet wat je kan.

Ik weet zeker dat je de bovenstaande antwoorden tegen elkaar zult gebruiken. Bij deze:
Als wij 1 geheel waren, dan waren wij geen mensen. Wij waren natuurlijk zoals 1 geheel. Wij konden jaloers zijn? Op elkaar? Maar we waren 1. Hoe kunnen wij(ik) dan jaloers zijn op ons(ik)? Waarom hebben wij die eigenschap uberhaupt als we alles al hadden? We hadden Perfectie?[/quote]
Whazzup
Whazzup

Man
Aantal berichten : 18
Leeftijd : 34
Location : Roffa
Points : 0
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Insane di jan 08, 2008 10:27 pm

BoerGosh schreef:
Insane schreef:
BoerGosh schreef:
maw:
ik moet niet zeuren
gewooon mond houden en accepteren wat er gebeurd?

Zeuren dat doe je niet, je stelt gewoon vragen en ik (en anderen) die beantwoord(en) het graag.
Je moet niet je mond houden, dat zeker niet.

Er wordt gezegd: chant de MahaMantra, zo bouw je goede karma op.
Als je zo zuiver mogelijk chant dan zul je het zelf merken.
Zeker krijg je nog tegenslagen, maar dan in mindere mate.
Oke ben blij dit te lezen,
Hou je alvast vast de volgende serie vragen komen er snel aan.

(De maha mantra chanten moet 3x3/3x9 of 3 x 27 keer per dag toch?
Moet je een kralen dingens gebruiken om te tel niet kwijt te raken?
Als ik op het tellen let, vergeet ik de mantra & als ik op de mantra let vergeet ik te tellen)
Concentreert u op het horen van het geluid van de heilige namen. Spreek de woorden goed en duidelijk van elkaar onderscheiden uit en richt u tot Krishna in een gemoedstoestand van overgave. Breng de geest terug naar het geluid van de naam van de Heer wanneer deze afdwaalt. Hoe aandachtiger en hoe oprechter u chant, des te meer spirituele vooruitgang u zult maken. U kunt deze heilige namen van de Heer waar en wanneer dan ook chanten, maar het is het beste om een bepaalde tijd van de dag vrij te maken om dit regelmatig te doen. Ook een rustige omgeving en atmosfeer dragen bij tot een goede meditatie. Het chanten is een gebed tot Krishna waarvan de betekenis omschreven kan worden als: "Oh, energie van de Heer (Hare), O Alaantrekkelijke Heer (Krishna), O Allerhoogste Genieter (Rama), laat me u alstublieft dienen."
Omdat God almachtig en algenadevol is, heeft Hij het voor ons zeer gemakkelijk gemaakt om Zijn namen te chanten; daarnaast heeft Hij al Zijn vermogens in deze namen geïnvesteerd. God zelf en Zijn namen zijn daarom identiek, niet-verschillend. Dat betekent dat wanneer we de namen van Krishna en Rama chanten, we rechtstreeks contact hebben met God en dat we door dit contact worden gezuiverd. Daarom moeten we altijd proberen om met toewijding en eerbied te chanten. De vedische geschriften zeggen dat Heer Krishna persoonlijk op iemands tong danst wanneer hij Zijn heilige naam chant.
Wanneer u chant, dan is het 't beste om dat te doen op een gebedssnoer. Zo'n gebedssnoer helpt niet alleen om de aandacht op de heilige naam te concenteren, maar maakt het ook mogelijk om het aantal mantra's dat men dagelijks chant te tellen. Elk snoer van japa-kralen heeft 108 kleine kralen en één grote, de hoofdkraal. Begin op een kraal naast de hoofdkraal en rol deze kalm tussen duim en middelvinger van de rechterhand terwijl u de volledige Hare Krishna-mantra chant.

Hare Krishna Hare Krishna
Krishna Krishna Hare Hare
Hare Rama Hare Rama
Rama Rama Hare Hare


Ga vervolgens naar de volgende kraal en herhaal het proces. Chant op deze manier op iedere kraal van de 108 kralen totdat u de hoofdkraal bereikt. Dit is één 'ronde' japa. Draai de kralen om en begin daarna, zonder op de hoofdkraal te chanten, met de kraal waar u het laatst op chantte.
Het aantal rondjes dat je dagelijks 'moet' chanten is 16.
Insane
Insane

Vrouw
Aantal berichten : 31
Leeftijd : 36
Location : Den Haag.
Points : 0
Registration date : 12-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Insane di jan 08, 2008 10:34 pm

Kusum schreef:
Insane schreef:
Als ik deze zin lees dan heb ik het gevoel dat je het over Whazzup en mij hebt. Ik vind het jammer dat je denkt dat een van ons gelijk wilt hebben. Dit is pas een echte disc. die we voeren. Terwijl ik met Whazzup in disc. ga doe ik veel kennis op. Het lijkt er misschien op dat we gelijk willen hebben, maar dat is absoluut niet zo. Gisteren (voordat ik begon met het plaatsen van reactie's) had deze topic nog maar 4 reactie's en kijk vandaag. Ik dacht dat een forum bedoeld was om disc. te voeren, maar goed. Begrijp me niet verkeerd, we zijn even goede Sairam vrienden, maar dit wilde ik ff kwijt.
MVG, Insane.
Beste Insane,
als eerts heb ik geen namen genoemd en ik was vergeten om te zeggen dat niemand zicht moet aangesproken voelen
want ik wil niemand kwetsen.
Maaar jij hebt geen antwoord op mijn vraag gegeven,dus wat moet ik begrijpen hiermee
wat is jou antwoord op mijn vraag!
( we blijven ook altijd Sairam vrienden Insane)
en ik begrijp je ook niet verkeerd en andersom je moet mij ook niet verkeerd begrijpen Vriendschap

Mooi zo, ben blij dit te lezen.


Laatst aangepast door op zo jan 13, 2008 2:08 am; in totaal 1 keer bewerkt
Insane
Insane

Vrouw
Aantal berichten : 31
Leeftijd : 36
Location : Den Haag.
Points : 0
Registration date : 12-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Whazzup di jan 08, 2008 11:26 pm

Ok Ik ben weer terug. Ik wachtte op de reactie van Insane. Helaas was ik vergeten de anderen goed door te nemen. Ik zal uitleggen wat ik denk en wat ik niet denk. Het zal vast en zeker onduidelijk zijn maar ik hoor graag de reacties:

God is Perfectie. Geen twijfel mogelijk aan. Als je kijkt naar de aarde zie je in eerste instantie hoe mooi alles geschapen is. Kijk je naar de details van schoonheid dan zie je de perfectie die erin zit. Alles zit foutloos aan elkaar vast. Je zou maar eens buiten moeten kijken en zie hoe perfect de lucht waait, hoe perfect alles beweegt zoals het zou moeten bewegen. Alle natuurwetten zitten in perfecte harmonie. Het is adembenemend maar tegelijkertijd ook ademgevend.

Perfectie= Alles x Iedereen x Oneindigheid

Maar wij wilden meer en daarom zijn wij verbannen in een materiële lichaam,
wij moeten ons dus bewijzen. Dat was zijn challenge.
Wij waren niet tevreden met wat wij hadden.

Je spreekt van wij terwijl..in het verleden er maar 1 was Krishna. Let erop, 1. 1 vorm van Perfectie. Alles en Oneindigheid (iedereen is pas toen wij gesplitst waren). Hoe konden wij(een deel van Krishna dus een deel van zichzelf) als "mensheid" en samen met God(want hij is alles en oneindigheid) meer willen dan Alles en Oneindigheid? Hoe konden wij dan niet tevreden zijn? Wij waren als 1 geheel, waar ontstond dan uberhaupt "wij"?


Verder wordt er gezegd dat wij 6 eigenschappen moeten verwijderen. Let op dat dit eigenschap niet ineens komt. Hij is God. Hij heeft dan ons die eigenschap gegeven. Waarom moeten wij een eigenschap laten verdwijnen die hij ons heeft gegeven? Stel dat we die niet kregen maar al hadden. Die eigenschap hadden we dus toen ook als 1 geheel? Als perfectie hebben wij dus ook die 6 eigenschappen?


Voor de volgende stuk zal je dit heel goed moeten lezen en proberen te begrijpen.

Alles maar ook alles zit in evenwicht. Goed en Slecht, Zwart en Wit. Dag en Nacht. Materie en Anti-materie. Alles zit perfect. Niks zit oneven. Als het oneven was dat zou het ene van de andere winnen. Eens dood is de ander leven. Let op: Alles maar ook Alles zit in evenwicht.


Karma.

Alles wat je doet in je vorig leven krijg je terug in dit leven. De gebeurtenissen die ervoor zorgen dat je karma weer herleeft zit dus vast. Met andere woorden het is lot dat je toebrengt naar je gebeurtenissen want als het niet vast stond dat je daarheen moest gaan om je karma te krijgen dan zou je misschien helemaal niet je karma krijgen. Je krijgt altijd Karma volgens jullie. Het is dat je geen keuze hebt om de ene en andere gebeurtenis naar je toe te trekken of juist af te slaan. Het is dus Lot. Lot zegt dat alles vaststaat. Als in de lot vast staat dat je moet doen zoals je moet doen. Je doet dus wat jij wilt maar wat voor je voorgeschreven staat. Is dat degene die voorgeschreven staat dan jouw "fout"? Worden wij gestraft voor hetgeen voor iets waar wij niets konden doen? Als alles gebeurd zoals het moet gebeuren, dan waar is ons fout als ons fout moest gebeuren?

Met andere woorden ik geloof niet in Karma. Ik geloof dat je slechte situatie's krijgt om te leren. Wat leren? Alles leren. Leer je alles als je in het goede daglicht zit? Nee, je leert ook als je in het slechte daglicht zit. Je leert als je goed doet maar ook fouten maakt. Je leer door alles en alles is gemengd. De ervaring leert ons hoe wij zijn en doen en waarom het is gebeurd en wat je ermee kan doen.
:shock: [u]
Whazzup
Whazzup

Man
Aantal berichten : 18
Leeftijd : 34
Location : Roffa
Points : 0
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Kusum di jan 08, 2008 11:30 pm

Insane schreef:
Mooi zo, ben blij dit te lezen.

Antwoord op jou vraag.
Ik ben vegi en ik geloof dat Krishna de Allerhoogste is.
Ik bid dagelijks en ik reciteer ook de hanuman chalisa.
Oke ja nu heb ik antwoord van jou ,
ik ben ook blij met jou antwoord
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Whazzup di jan 08, 2008 11:35 pm

Insane schreef:
Kusum schreef:
Insane schreef:
Als ik deze zin lees dan heb ik het gevoel dat je het over Whazzup en mij hebt. Ik vind het jammer dat je denkt dat een van ons gelijk wilt hebben. Dit is pas een echte disc. die we voeren. Terwijl ik met Whazzup in disc. ga doe ik veel kennis op. Het lijkt er misschien op dat we gelijk willen hebben, maar dat is absoluut niet zo. Gisteren (voordat ik begon met het plaatsen van reactie's) had deze topic nog maar 4 reactie's en kijk vandaag. Ik dacht dat een forum bedoeld was om disc. te voeren, maar goed. Begrijp me niet verkeerd, we zijn even goede Sairam vrienden, maar dit wilde ik ff kwijt.
MVG, Insane.
Beste Insane,
als eerts heb ik geen namen genoemd en ik was vergeten om te zeggen dat niemand zicht moet aangesproken voelen
want ik wil niemand kwetsen.
Maaar jij hebt geen antwoord op mijn vraag gegeven,dus wat moet ik begrijpen hiermee
wat is jou antwoord op mijn vraag!
( we blijven ook altijd Sairam vrienden Insane)
en ik begrijp je ook niet verkeerd en andersom je moet mij ook niet verkeerd begrijpen Vriendschap

Mooi zo, ben blij dit te lezen.

Antwoord op jou vraag.
Ik ben vegi en ik geloof dat Krishna de Allerhoogste is.
Ik bid dagelijks en ik reciteer ook de hanuman chalisa.

Ik niet vegi en ik geloof Dat Krishna de Allerhoogste is
Ik denk elke dag aan hem hoe die en waarom die alles heeft gedaan. Ik bid ook.
Whazzup
Whazzup

Man
Aantal berichten : 18
Leeftijd : 34
Location : Roffa
Points : 0
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Kusum di jan 08, 2008 11:40 pm

Whazzup schreef:

Ik niet vegi en ik geloof Dat Krishna de Allerhoogste is
Ik denk elke dag aan hem hoe die en waarom die alles heeft gedaan. Ik bid ook.
Nou Whazzup God vraagt ons niks,alles wat we doen ,doe we uit ons zelf en daarmee is Hij al heel blij,allleen wat Hij wel van ons verw8t is dat wij Hem niet moeten vergeten meer niet denk ik Vriendschap
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Whazzup di jan 08, 2008 11:48 pm

Kusum schreef:
Whazzup schreef:

Ik niet vegi en ik geloof Dat Krishna de Allerhoogste is
Ik denk elke dag aan hem hoe die en waarom die alles heeft gedaan. Ik bid ook.
Nou Whazzup God vraagt ons niks,alles wat we doen ,doe we uit ons zelf en daarmee is Hij al heel blij,allleen wat Hij wel van ons verw8t is dat wij Hem niet moeten vergeten meer niet denk ik Vriendschap

Ik weet het Kusum. Alleen ben ik zeer nieuwsgierig. Ik denk elke dag minstens 2 uur lang hoe alles is en waarom alles zo is. Het is verslavend om zoveel dingen mooi te zien. Het is mijn eigen keuze om te doen en ik heb er absoluut geen spijt van.
Whazzup
Whazzup

Man
Aantal berichten : 18
Leeftijd : 34
Location : Roffa
Points : 0
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Kusum di jan 08, 2008 11:52 pm

Whazzup schreef:
Kusum schreef:
Whazzup schreef:

Ik niet vegi en ik geloof Dat Krishna de Allerhoogste is
Ik denk elke dag aan hem hoe die en waarom die alles heeft gedaan. Ik bid ook.
Nou Whazzup God vraagt ons niks,alles wat we doen ,doe we uit ons zelf en daarmee is Hij al heel blij,allleen wat Hij wel van ons verw8t is dat wij Hem niet moeten vergeten meer niet denk ik Vriendschap

Ik weet het Kusum. Alleen ben ik zeer nieuwsgierig. Ik denk elke dag minstens 2 uur lang hoe alles is en waarom alles zo is. Het is verslavend om zoveel dingen mooi te zien. Het is mijn eigen keuze om te doen en ik heb er absoluut geen spijt van.
ja is ook mijn eigen keuze dat ik god aanbid en heb ook helemaal geen spijt van Whazzup,ik denk ook nooit dat ik MOET doen,maar ik wil het gewoon doen en soms heb je wel dagen van dat je niet lekker voelt en even wil overslaan ,maar in je hart mag ik Hem nooit vergeten dat wel
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Whazzup wo jan 09, 2008 12:00 am

Kusum schreef:
Whazzup schreef:
Kusum schreef:
Whazzup schreef:

Ik niet vegi en ik geloof Dat Krishna de Allerhoogste is
Ik denk elke dag aan hem hoe die en waarom die alles heeft gedaan. Ik bid ook.
Nou Whazzup God vraagt ons niks,alles wat we doen ,doe we uit ons zelf en daarmee is Hij al heel blij,allleen wat Hij wel van ons verw8t is dat wij Hem niet moeten vergeten meer niet denk ik Vriendschap

Ik weet het Kusum. Alleen ben ik zeer nieuwsgierig. Ik denk elke dag minstens 2 uur lang hoe alles is en waarom alles zo is. Het is verslavend om zoveel dingen mooi te zien. Het is mijn eigen keuze om te doen en ik heb er absoluut geen spijt van.
ja is ook mijn eigen keuze dat ik god aanbid en heb ook helemaal geen spijt van Whazzup,ik denk ook nooit dat ik MOET doen,maar ik wil het gewoon doen en soms heb je wel dagen van dat je niet lekker voelt en even wil overslaan ,maar in je hart mag ik Hem nooit vergeten dat wel

Ik begrijp je en wens je het beste toe. Maar dat wens ik iedereen en ik hoop dat iedereen in mijn voorafgaande woorden kan lezen dat ik het ook doe.

Zullen we verder gaan met de topic? Het is een zeer intressante onderwerp. Ik ben hartstikke benieuwd naar jullie reacties.
Whazzup
Whazzup

Man
Aantal berichten : 18
Leeftijd : 34
Location : Roffa
Points : 0
Registration date : 08-01-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Kusum wo jan 09, 2008 12:04 am

Voor diegenen die God geraliseerd hebben, is dit een non-issue
God is ten alle tijde groter dan alles wat wij ons bedenken....

Bhagvan Krishna zegt in Zijn Gita: Een geraliseerde heeft net zoveel aan de veda's als iemand aan een meertje heeft, nadat hij de oceaan gevonden heeft.

Persoonlijk vind ik erg veelzeggend!
Wij kunnen wel springen op het athoritaire karakter van een bepaald geschrift, en dat is ook helemaal goed, zoalsng wij het gebruiken voor datgene waar het bedoeld voor is: onze spirituele ontwikkeling.

Op het moment dat ik dat ga gebruikekn om andere mensen te overtuigen dat datgene dat zij doen, verkeerd is, heb ik een verkeerde afslag genomen. OP het moment dat ik die authoriteit ga gebruiken om andere geschriften te ondermijnen, sla ik de plank dus volledig mis!

Uiteindelijk, als ik even teruggrijp naar de shloka van de Gita, gebruiken wij kleine meertjes, wij denken slechts dat het de oeceaan is, OMDAT wij God nog niet gevonden hebben maar het blijft een meertje.

Dat is iets dat wij niet moeten vergeten..... een bhakt beleeft in een ieder zijn eigen isht, dat is een verdienste van die bhakt.... Siya Ram maya sab jag jaani, karahun pranaam jori juga paani = ik zie over allen Sita en Ram, ik groet ze nederig. Dit is een vrucht van onze ontwikkeling, een verdienste van bhakti.

Jij maakt een keuze op basis van je eigen bagage, je kiest één van die meertjes, geef een ander hetzelfde respect en laat hen ook hun recht uitoefenen als dat jij uitgeoefend hebt, zoals jij het recht hebt om voor jezelf een meertej te keizen, laat hen ook hun meertje kiezen!

Uiteindelijk is dat wat jij gekozen hebt een meertje en dat wat zij gekozen een meertje.... meer dan een meertje is het niet! Slechts God is een oceaan!
Kusum
Kusum

Vrouw
Aantal berichten : 2433
Leeftijd : 50
Location : Den Haag
Points : 150
Registration date : 15-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van BG wo jan 09, 2008 1:33 am

Whazzup schreef:
Kusum schreef:
Whazzup schreef:

Ik niet vegi en ik geloof Dat Krishna de Allerhoogste is
Ik denk elke dag aan hem hoe die en waarom die alles heeft gedaan. Ik bid ook.
Nou Whazzup God vraagt ons niks,alles wat we doen ,doe we uit ons zelf en daarmee is Hij al heel blij,allleen wat Hij wel van ons verw8t is dat wij Hem niet moeten vergeten meer niet denk ik Vriendschap

Ik weet het Kusum. Alleen ben ik zeer nieuwsgierig. Ik denk elke dag minstens 2 uur lang hoe alles is en waarom alles zo is. Het is verslavend om zoveel dingen mooi te zien. Het is mijn eigen keuze om te doen en ik heb er absoluut geen spijt van.
Welke dingens om je heen vind je mooi.?
(Op nieuws lees je dat er bijna alleen maar verdriet en ellende is.
of bedoel je dingen van god?)
BG
BG

Man
Aantal berichten : 1556
Leeftijd : 48
Location : aarde
Points : 911
Registration date : 05-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Ashmit wo jan 09, 2008 3:43 am

meerdere wegen lijden naar Rome.

Kusum schreef:Voor diegenen die God geraliseerd hebben, is dit een non-issue
God is ten alle tijde groter dan alles wat wij ons bedenken....

Bhagvan Krishna zegt in Zijn Gita: Een geraliseerde heeft net zoveel aan de veda's als iemand aan een meertje heeft, nadat hij de oceaan gevonden heeft.

Persoonlijk vind ik erg veelzeggend!
Wij kunnen wel springen op het athoritaire karakter van een bepaald geschrift, en dat is ook helemaal goed, zoalsng wij het gebruiken voor datgene waar het bedoeld voor is: onze spirituele ontwikkeling.

Op het moment dat ik dat ga gebruikekn om andere mensen te overtuigen dat datgene dat zij doen, verkeerd is, heb ik een verkeerde afslag genomen. OP het moment dat ik die authoriteit ga gebruiken om andere geschriften te ondermijnen, sla ik de plank dus volledig mis!

Uiteindelijk, als ik even teruggrijp naar de shloka van de Gita, gebruiken wij kleine meertjes, wij denken slechts dat het de oeceaan is, OMDAT wij God nog niet gevonden hebben maar het blijft een meertje.

Dat is iets dat wij niet moeten vergeten..... een bhakt beleeft in een ieder zijn eigen isht, dat is een verdienste van die bhakt.... Siya Ram maya sab jag jaani, karahun pranaam jori juga paani = ik zie over allen Sita en Ram, ik groet ze nederig. Dit is een vrucht van onze ontwikkeling, een verdienste van bhakti.

Jij maakt een keuze op basis van je eigen bagage, je kiest één van die meertjes, geef een ander hetzelfde respect en laat hen ook hun recht uitoefenen als dat jij uitgeoefend hebt, zoals jij het recht hebt om voor jezelf een meertej te keizen, laat hen ook hun meertje kiezen!

Uiteindelijk is dat wat jij gekozen hebt een meertje en dat wat zij gekozen een meertje.... meer dan een meertje is het niet! Slechts God is een oceaan!
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Ashmit wo jan 09, 2008 9:07 pm

Dit gaat enorm diep, je hebt hele goede punten.
Het mooie aan Hindoeïsme is, dat het niet bang is voor tegenstrijdigheden.

Een gelovige (Hindoe of Boedhist vooral) neemt het verdriet voor lief, omdat hij weet dat zonder dat er geen geluk is.
Het is erg moeilijk te bevatten.

Ik zal nu terugreageren op dat gedeelte van "wij", dat wij één geheel waren.
Je hebt een goed punt, hoe konden wij als "wij" iets willen, als alles één geheel was?
Die kennis heb ik niet op dit moment, maar ik zal wat literatuur raadplegen hiervoor.

Misschien is het logisch te beredeneren dat wij dus niet één waren? Ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept.
We zijn idd kleine deeltjes van de ParamAtma, maar waren we niet altijd subdeeltjes?


Whazzup schreef:Ok Ik ben weer terug. Ik wachtte op de reactie van Insane. Helaas was ik vergeten de anderen goed door te nemen. Ik zal uitleggen wat ik denk en wat ik niet denk. Het zal vast en zeker onduidelijk zijn maar ik hoor graag de reacties:

God is Perfectie. Geen twijfel mogelijk aan. Als je kijkt naar de aarde zie je in eerste instantie hoe mooi alles geschapen is. Kijk je naar de details van schoonheid dan zie je de perfectie die erin zit. Alles zit foutloos aan elkaar vast. Je zou maar eens buiten moeten kijken en zie hoe perfect de lucht waait, hoe perfect alles beweegt zoals het zou moeten bewegen. Alle natuurwetten zitten in perfecte harmonie. Het is adembenemend maar tegelijkertijd ook ademgevend.

Perfectie= Alles x Iedereen x Oneindigheid

Maar wij wilden meer en daarom zijn wij verbannen in een materiële lichaam,
wij moeten ons dus bewijzen. Dat was zijn challenge.
Wij waren niet tevreden met wat wij hadden.

Je spreekt van wij terwijl..in het verleden er maar 1 was Krishna. Let erop, 1. 1 vorm van Perfectie. Alles en Oneindigheid (iedereen is pas toen wij gesplitst waren). Hoe konden wij(een deel van Krishna dus een deel van zichzelf) als "mensheid" en samen met God(want hij is alles en oneindigheid) meer willen dan Alles en Oneindigheid? Hoe konden wij dan niet tevreden zijn? Wij waren als 1 geheel, waar ontstond dan uberhaupt "wij"?


Verder wordt er gezegd dat wij 6 eigenschappen moeten verwijderen. Let op dat dit eigenschap niet ineens komt. Hij is God. Hij heeft dan ons die eigenschap gegeven. Waarom moeten wij een eigenschap laten verdwijnen die hij ons heeft gegeven? Stel dat we die niet kregen maar al hadden. Die eigenschap hadden we dus toen ook als 1 geheel? Als perfectie hebben wij dus ook die 6 eigenschappen?


Voor de volgende stuk zal je dit heel goed moeten lezen en proberen te begrijpen.

Alles maar ook alles zit in evenwicht. Goed en Slecht, Zwart en Wit. Dag en Nacht. Materie en Anti-materie. Alles zit perfect. Niks zit oneven. Als het oneven was dat zou het ene van de andere winnen. Eens dood is de ander leven. Let op: Alles maar ook Alles zit in evenwicht.


Karma.

Alles wat je doet in je vorig leven krijg je terug in dit leven. De gebeurtenissen die ervoor zorgen dat je karma weer herleeft zit dus vast. Met andere woorden het is lot dat je toebrengt naar je gebeurtenissen want als het niet vast stond dat je daarheen moest gaan om je karma te krijgen dan zou je misschien helemaal niet je karma krijgen. Je krijgt altijd Karma volgens jullie. Het is dat je geen keuze hebt om de ene en andere gebeurtenis naar je toe te trekken of juist af te slaan. Het is dus Lot. Lot zegt dat alles vaststaat. Als in de lot vast staat dat je moet doen zoals je moet doen. Je doet dus wat jij wilt maar wat voor je voorgeschreven staat. Is dat degene die voorgeschreven staat dan jouw "fout"? Worden wij gestraft voor hetgeen voor iets waar wij niets konden doen? Als alles gebeurd zoals het moet gebeuren, dan waar is ons fout als ons fout moest gebeuren?

Met andere woorden ik geloof niet in Karma. Ik geloof dat je slechte situatie's krijgt om te leren. Wat leren? Alles leren. Leer je alles als je in het goede daglicht zit? Nee, je leert ook als je in het slechte daglicht zit. Je leert als je goed doet maar ook fouten maakt. Je leer door alles en alles is gemengd. De ervaring leert ons hoe wij zijn en doen en waarom het is gebeurd en wat je ermee kan doen.
:shock: [u]
[]
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van MishaBaby_ wo jan 09, 2008 9:42 pm

subdeeltjes?
MishaBaby_
MishaBaby_

Vrouw
Aantal berichten : 92
Leeftijd : 39
Location : ***
Points : 0
Registration date : 06-10-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Ashmit wo jan 09, 2008 10:08 pm

Ja misschien zoals een molecuul bestaat uit atomen.
Ik zal er dieper op ingaan als ik me heb ingelezen, maar puur uit logisch beredeneren kom ik hierop uit.

Anders kan je je toch één geheel niet splitsen toch?


MishaBaby_ schreef:subdeeltjes?
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Arya wo jan 09, 2008 10:28 pm

http://aryasamaj.forumwise.com/aryasamaj-thread704.html

ook deze wil ik met jullie delen.
Arya
Arya

Man
Aantal berichten : 563
Leeftijd : 55
Location : den haag
Points : 0
Registration date : 24-10-07

http://aryasamaj.forumwise.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Gopaal wo jan 09, 2008 11:36 pm

spreekt van wij terwijl..in het verleden er maar 1 was Krishna. Let erop, 1. 1 vorm van Perfectie. Alles en Oneindigheid (iedereen is pas toen wij gesplitst waren). Hoe konden wij(een deel van Krishna dus een deel van zichzelf) als "mensheid" en samen met God(want hij is alles en oneindigheid) meer willen dan Alles en Oneindigheid? Hoe konden wij dan niet tevreden zijn? Wij waren als 1 geheel, waar ontstond dan uberhaupt "wij"?


Met wij bedoelen we alle mensen in de materiele wereld,

Eigelijk zijn wij nooit 1 met bhagwaan geweest,
we waren wel bij hem en zijn weggestuurd eigelijk eerder vrijwillig weg gegaan maar we waren nooit 1 met hem,

Net zoals nu wij zijn niet een met onze ouders en als we het niet eens met hun zijn lopen we weg van huis.

Maar als Je na 10, 20 of 30 jaar weer naar huis gaat dan weet je nog steeds wat je kamer was en waar je spullen lagen/liggen. Als ze tenminste niet verhuist zijn. Zo is het ook in spirituele wereld als we daar zijn dan herrinneren we ons alles weer zoals het was en krijgen we onze kamer weer dan is dus ons spirituele lichaam die we daar hebben.
Gopaal
Gopaal

Man
Aantal berichten : 64
Leeftijd : 39
Location : The Hague
Points : 0
Registration date : 20-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Ashmit wo jan 09, 2008 11:41 pm

Het geloof in avatars, al wordt het niet zo genoemd.

Somehow I find myself believing that Jesus and Buddha were people sent by God for a specific purpose. I believe they came to teach and maintain the one true religion, maybe in another version which was more acceptable to the people of that region & era.

Are there any verses in the Vedas or the Upanishads that suggest that my beliefs are nothing but wishful thinking?
Back to top


Namaste Ayush,
Well, vedas declare themselves as the eternal knowledge. What I believe is that god sends messenger according to the need of humanity, but this reinforces my faith in vedas because they were revealed when there were no caste or creed, contemplation and communion was no big thing. In other words, vedas bear the true authentic knowledge that retains itself even with the passage of time. We should look at these other revealed scriptures as 'commentaries' on vedas which can help us understand them better, but not focus on these scriptures as the complete word of god itself.


Arya schreef:http://aryasamaj.forumwise.com/aryasamaj-thread704.html

ook deze wil ik met jullie delen.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Ashmit wo jan 09, 2008 11:44 pm

Hoe hard het ook is, we konden dus nooit één zijn geweest, anders waren we nog steeds daar.
Je moet het idd zien als een schepper/ouder die weglopende kinderen heeft.

De ziel is eeuwig, dat staat in de Bhagavad Gita. Dus wij waren atlijd subdeeltjes.
Heb je toevallig nog bronvermelding hierbij, want ik zou me hierin graag in willen verdiepen.


Gopaal schreef:spreekt van wij terwijl..in het verleden er maar 1 was Krishna. Let erop, 1. 1 vorm van Perfectie. Alles en Oneindigheid (iedereen is pas toen wij gesplitst waren). Hoe konden wij(een deel van Krishna dus een deel van zichzelf) als "mensheid" en samen met God(want hij is alles en oneindigheid) meer willen dan Alles en Oneindigheid? Hoe konden wij dan niet tevreden zijn? Wij waren als 1 geheel, waar ontstond dan uberhaupt "wij"?


Met wij bedoelen we alle mensen in de materiele wereld,

Eigelijk zijn wij nooit 1 met bhagwaan geweest,
we waren wel bij hem en zijn weggestuurd eigelijk eerder vrijwillig weg gegaan maar we waren nooit 1 met hem,

Net zoals nu wij zijn niet een met onze ouders en als we het niet eens met hun zijn lopen we weg van huis.

Maar als Je na 10, 20 of 30 jaar weer naar huis gaat dan weet je nog steeds wat je kamer was en waar je spullen lagen/liggen. Als ze tenminste niet verhuist zijn. Zo is het ook in spirituele wereld als we daar zijn dan herrinneren we ons alles weer zoals het was en krijgen we onze kamer weer dan is dus ons spirituele lichaam die we daar hebben.
Ashmit
Ashmit

Man
Aantal berichten : 1260
Leeftijd : 44
Location : City of AngeLs
Points : 85
Registration date : 16-09-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ware Indentiteit, - Pagina 3 Empty Re: Ware Indentiteit,

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum